Konec Re: Delphi

Galloth lordgalloth@gmail.com
Sobota Březen 17 12:47:17 CET 2007

Dobry den,
jestli to vyzmelo nejaka priti Delphi, tak se omlouvam, nebylo to mym
umyslem, pouze jsem chtel nastinit nejake dalsi moznosti a varovat
pred nebezpecim, ktere se na zacatecnika skryva v "klikatorech". Znam
spousu lidi kteri byli cely stastni jak se rychle uci v klikacich
prostredich (uplne jedno jakych jestli visual Studion, Borland nebo
jine), ale po dvou letech zjistili, ze umi vlastne uplne to same co
umeli po dvou mesicich a s jazykem jako takovym maji problem. Nerikam,
ze tyto prostredi jsou spatna, ale myslim si, ze zacatecnik, ktery
chce porozumet programovani by se pred nimi mel mit napozoru, aby
neskoncil ve slepe ulicce.  Znam dokoce nekolik lidi, kteri se ucili
programovat v jazyce C v Borland builderu a pak se strasne divili, ze
to nikde jinde nefunguje, prestoze C je prece prenositelne. (nutno
podotknout, ze pouzivali krome typicky borlandovskych typu i takove
"typicky ceckove" konstrukce jako je std::cout. (Opravdu se do krve
hadali ze to neni C++ zdrojak) A to jsou to lide, kteri maji k
pocitacum docela blizko. Nekteri z nic dokonce programuji
profesionalne. tim nerikam, ze se nema pouzivat klikaci rpostredi, ale
ze clovek musi premyslet co pise a proc to pise a co to znamena, a to
se v klikacim prostredi dela velmi spatne.
Zase si naopak velmi Vazim lidi, kteri se dokazi naucit jazyk opravdu
kvalitne i prestoze pouzivaji klikaci prostredi, protoze to znaci ze
maji velkou vnitrni disciplinu a opravdu si to prosli krok po kroku.

PS:  Prilis nerozumim Vasi poznamce o tom, ze kazdy mame svou pravdu.
Prave z ni jsem dostal pocit ze jsme se prilis nepochopili a tak jsem
se pokusil svuj prispevek rozvest. Jedine v cem se asi opravdu
neshodneme je to, ze podle me se trva kvalitne naucit Delphi stejne
dlouho jako naucit se kvalitne programovat v Pascalu. Nebot podle mne
pro kvalitni praci v Delphi musite umet kvalitne programovat. Nebo
skoncite u hezkych programu ktere se vykonavaji pres tricetminut na
modernich pocitacich a pritom by jim stacily tri vteriny. (A ze jsem
takove programy videl)