Redukce QSOP a DIL

Jiri Bezstarosti jiri@bezstarosti.cz
Sobota Březen 17 10:30:43 CET 2007

Integrace i s rozteci vyvodu pul milimetru pajim bezne i na desky bez
nepajive masky. Zvladne to kazdy, staci jen vedet jak a mit trochu cit
pro vec a nacvicit si to.

Takze si primacknete integrac k desce, rozehrejete pajeckou kalafunu a
kapnete na jednu stranu integrace. Nechate zatuhnout. Slusnou lupou se
podivate, jestli to sedi na miste. Udelate totez na druhe nebo ostatnich
stranach vyvodu. Pak mikropajkou pripajite celou jednu stranu - tahem
najednou a musi to cele plavat v kalafune. Cinu staci malinko, pridat se
da vzdycky. Integrac pri pajeni na miste drzi tou zatuhlou kalafunou na
dalsich stranach. Ty vyvody se propaji k sobe vsechny, nebo jen nektere,
ale to nevadi. Vezmete licnu (drat slozeny z hodne tenkych dratku),
odizolujete a tahnete s nim po tech vyvodech, zase pod slusnou vrstvou
kalafuny, za soucasneho prohrivani mikropajkou. Ta licna krasne vezme co
je navic. Pokud je cinu na vyvodech stale moc, odizolujete dalsi kus
licny a znova. Pozor, stale musi byt dost kalafuny (vylozene to v ni
plave). Takto udelate obe (vsechny) strany. Na zaver to zkontrolujete
lupou a umyjete a znovu zkontrolujete lupou, protoze pod tou kalafunou
nemuselo byt vsechno nejlepe videt. Vysledek muze byt opravdu perfektni.
Nelze na to pouzit trafopajku (da se to zvladnout, ale silne
nedoporucuji), chce to pajeci stanici s regulaci teploty. Takova pajeci
stanice se da koupit snad uz od tisicovky (treba v GME jsou k mani
vyhovujici typy okolo 1500Kc), takze neni duvod pouzit trafopajku.

Priklad me prace: http://www.siliconbrain.biz/produkty/redukce.htm

Jestli je to tohle: http://www.semiconwell.com/packages/qsop-24.htm
pak se to da u mne objednat. Rekneme, ze priprava bude stat 1000Kc
(navrhnout, vysvitit filmy, behani okolo) a pak kazda desticka 50Kc
(nebo dohodou). Za pripajeni integrace pocitejte tak stovku. Muzete to
mit i s maskou a naprosto profi, ale bude to drazsi a bude to trvat dele
- dvoustrane desky a desky s maskou nechavam vyrabet externe.

Driv jsem takove veci delal i zadarmo (nebo za naklady bez pocitani
casu), ale nemohl jsem se tomu venovat pracovne a tak se dlouho cekalo,
az na to bude cas. Dnes to u mne neco stoji, ale zase to muze byt rychle.

--
Jiri Bezstarosti
siliconbrain