OT: Bootovanie Linuxu

Pavel Troller patrol@sinus.cz
Sobota Březen 17 09:35:49 CET 2007

> Zdravim Konferu,
> chcel by som vas poziadat o radu, mam takyto problem:
> Na pocitac nainstalujem Linux a ten sa mi po starte
> restartuje, a to vo chvili, kedy sa na obrazovke objavi
> slovo "boot". Takto sa restartuje stale do kola. Ide
> o viac LIN distribucii, napr. Vidalinux, Ubuntu 6.06,
> Novell Linux Desktop 10. U vsetkych je to so startom
> rovnake. Windows 2k a 98 sa mi na tomto pocitaci
> spustia normalne. Prosim, ak niekto viete, mozete mi
> poradit? Dakujem

Zdravim!
  Jaky boot manager to dela ? Lilo nebo grub ? Melo by byt mozne ten bootovaci
proces prerusit a dostat za vyzvou boot kursor, ktery by melo jit zadat
parametry jadra a nektere parametry systemu. Treba lilo to ma tak, ze se drzi
stisknute Ctrl, Alt nebo Shift kratce pred tim, nez se system zacne bootovat
(na konci POSTu BIOSu).
  Jak dlouho trva, nez se to zrebootuje ? Pracuje to mezitim diskem ? Jak
dlouho tam to slovo boot sviti ? Pise to neco (krome obvyklych kecu BIOSu)
pred tim slovem boot ? Malo udaju...
  Instaloval jsem bez prehaneni stovky Linuxu a na doslova takove chovani
jsem zatim nenarazil.
             S pozdravem Pavel Troller