Ladička na gitaru

Lukas Grepl L.Grepl@sh.cvut.cz
Čtvrtek Březen 15 22:40:19 CET 2007

> Mam kytaru celkem kvalitni od Furcha a uz v dobe kdy stala to bylo
> docela dost penez a cekalo se na ni a i tam neni polozeni prazcu uplne
> idealni - stejne pokud clovek vi jak na to tak naladi v mezich moznosti
> i strep tak aby hral jakztakz. Dulezite je se odpichnout od jednoho tonu
> (aby mus truny neplandaly a nebo aby je netrhal) a pak si clovek stejne
> musi naladit kytaru treba podle oktav v akordech tak aby to bylo co
> nejoptimalnejsi.
>
> Mam tu doma nekde digitalni ladicku, kterou jsem dostal jako dar a
> [...]

Mam doma shodou okolnosti taky celkem solidni Furchovku a je pravda, ze
sem tam nektere intervaly/akordy nezneji uplne jak bych si predstavoval,
kdyz to naladim ciste podle ladicky. Vetsinou naladim "nahrubo" podle
ladicky a pak podle oktav a ruznych jinych intervalu a pak akordu doladim.

Nicmene ono je to asi dost dano subjektivnim dojmem (snad diky onomu
"nepresnemu" spektru harmonickych?), nez samotnou konstrukci kytary -
kdyz to zkontroluju podle ladicky, tak sedi tony cele kytary docela presne.

Lukas Grepl

P.S. O tom jestli se da "strep" naladit bych si dovolil polemizovat -
jak ktery. Zejmena u nekterych kytar z kategorie "vhodna k padlovani ci
prilozeni na taborak" byva pulton mezi prazdnou strunou a prvnim prazcem
dost odchylen od sve nominalni hodnoty. Pak se da takova kytara
"naladit", ze zni dobre barre akordy, ale akordy s prazdnymi strunami
zni priserne. Nekdy pomuze capo na 1.pole a podladit o pul tonu.