udrzi se data v RAM po vypnuti PC?

Jan Waclawek wek@evona.sk
Čtvrtek Březen 15 11:22:26 CET 2007

Pavel Troller wrote:
> Zdravim,
>   presne takto se to pouziva.
>   Chipset ma radu internich, zcela nedokumentovanych registru (procez nekdy
> dela potize psat na nej open source drivery napr. pro Linux) a bohate
> postacuje jeden bitik jednoho z registru vyhradit pro tento ucel - zamezeni
> flashovani az do pristiho resetu. K tomu, aby se mohl virus do BIOSu zapsat,
> musel by byt aktivni jeste pred BIOSem, ktery mu normalne ten zakaz nastavi
> (pokud to uzivatel nezrusi).

Mno, nezdokumentovanost (security through obscurity) nie je samozrejme
seriozna prekazka na robenie zla (aj ked je to prekazka na robenie dobra).

Na druhej strane, toto by mohlo fungovat; nemyslim si vsak ze to mozno
nazvat SW ci kombinacia HW/SW  - cele to stoji a pada samozrejme na HW.
Inaksie povedane, ak tam ten "jednosmerny" mechanizmus v HW nie je, SW
to nijako nevyriesi. V tomto ohlade je to ekvivalent toho jumpera, aj
ked mozno pohodlnejsie z praktickeho hladiska.

>   Dalsi technikou je tzv. DUAL BIOS - Flash pamet je dostatecne velka na to,
> aby udrzela 2 kopie BIOSu - pracovni a zalozni. Pokud by se pracovni kopie
> porusila (napr. virem nebo nahodnym crashem), pri startu se to pozna (udela
> se checksum ci lepe treba nejaky MD5 hash) a pokud nesedi, okamzite se
> automaticky flashne BIOS z te zalozni pulky do pracovni. A ta zalozni pulka
> je normalne odmapovana, takze ji nikdo, ani virus, nemuze ani "videt".

Toto je ekvivalent, znova musi existovat jednosmerny HW mechanizmus.

Mozno sme sa len nepochopili...

wek