Re: Dvě otázky o měřáčcích

Danhard danhard@volny.cz
Středa Březen 14 20:15:08 CET 2007

To nevite, ze se mate pred prichodem hromsvodoveho revizaka vsichni na patu hromosvodu vycurat ? :o))
Danhard

> Zdravím,
>
> to je podle mě fyzikálně nemožné, nespletla jste se?
>
> Zdeněk

Musím se zastat Saši - něco podobného jsem také viděl. Umožňuje to měřit (ale
asi jen dost orientačně) proud protékající kabelem, aniž je nutno jej
"rozplést" na jednotlivé žíly. Jak to dělá, nevím. Jsem taky inženýr elektro
a něco podobného by fakt nemělo jít, protože magnetické pole těch vodičů by se
samozřejmě mělo vyrušit.

  Při této příležitosti mi však dovolte jinou otázku - jak se měří odpor
zemního vodiče bleskosvodu ? Používá se na to něco podobného - jsou toho 2
kusy, jeden se k tomu drátu snad i připojí a druhým se to někde vezme do kleští
a přímo se odečítá hodnota v ohmech. Naprosto nechápu. Kuriózní je, že nám
vloni kolaudovali bleskosvod a ten odpor byl moc vysoký. Zkusili k tomu
připojit zbytek starého zemniče a ta aparatura jim pak ukázala zemní odpor
ještě VYŠŠÍ !!! Opět jsem kroutil hlavou, dle vzorce pro paralalní řazení
odporů by tohle prostě nemělo být možné :-).

Asi bych měl vrátit diplom... :-)
                        S pozdravem Pavel Troller