Spolehlivost disku - bylo Re: OT:Re: ADSL k sousedovi - kabel

Pavel Troller patrol@sinus.cz
Neděle Březen 11 06:33:57 CET 2007

Zdravím,
  budu reagovat jen na některé body, přijdou mi zajímavé. Budu proto také
používat techniku vpisování.

> Jak Te poskozuje _nezabezpecene_ pripojeni nekoho jineho?

Napriklad tim, ze takto nezabezpecny pocitac se velmi snadno zaviruje ci
se v nem objevi spamovaci software a on pak slouzi, bez vedomi sveho
majitele, jako poslusny nastroj v rukou spameru ci ruznych jinych
undergroundovych "uzivatelu" Internetu a skodi tim vsem "normalnim" uzivatelum.

> Uz se mi nekolikrat stalo, ze jsem tam ty klicky zapomnel. A by jsem
> rad, ze mi nikdo neodjel. A byl jsem i rad, ze mi nikdo nenastrikal na
> sklo sprejem MAS ODEMKNUTE AUTO, LAMO :-)

Hodne zalezi na psychice celeho naroda. Zajedte si do Irska. Jsou tam stale
nepristupne, turisty nenavstevovane oblasti, kde nemaji dvere od domu ani
zamek. A jako kuriozitu lze uvest pripad improvizovaneho maleho parkoviste,
kde se musi stat v nekolika radach vedle sebe a casto se stane, ze nekdo
"obstavi" vozidlo nekoho jineho, ktery by nemohl odjet, a odejde. Tak necha
klicky vevnitr, zabouchne, a kdyz prijde ten, kdo chce odjet, s jeho autem
popojede, vyjede se svym, a pak tamto zaparkuje treba na misto toho sveho.
Neuveritelne ? Pro Cecha ano. Tam je to realita.

> Dole u nas v baraku bydli cigani. Docela slusna rodina. Nicmene cigani
> maji ten zvyk, ze oni maji zvenku na dverich kliku a ne kouli. Oni si
> tam proste chodi a hotovo. Je tohle duvod tam jako chodit a
> producirovat se jim po byte, kdyz maji ten byt "bez zamku" s klikou
> zvenku? Je to normalni jim lezt do bytu?

Cikani jsou kocovnici. Stany zamek nemohou mit, byl by jim na nic. Proto je
zde opet jina psychika, nez u naseho naroda. Vyvinulo se u nich kolektivni
vlastnictvi, takovy "komunismus", ze vsechno je vsech. Proto oni velmi tezko
chapou, ze kdyz neco seberou u nas, ostatni to budou chapat jako kradez. Slovum
mozna rozumi, ale jejich zakladni psychika to odmita prijmout. Ale je to uplne
jina psychika nez u tech Iru v predchozim pripade - ti osobni vlastnictvi
uznavaji, ale je pro ne nedotknutelne.

Jenze u techto vyrobku (ruzne AP a podobne) jsou uzivatele masirovani reklamou
na velmi snadnou instalaci samotnym uzivatelem. Pred cca mesicem jsem byl
v Jihlave na navsteve u byvaleho spoluzaka. Mel cerstvy novy ADSL modem s WiFi.
Podivil jsem se, ze muj mobil WiFi ihned nasel jako plne otevrenou a zkouska
prokazala, ze se mohu ihned pripojit a plne pouzivat jeho site. On se tomu taky
divil a pry mu na prodejne rekli, ze WiFi je standardne vypnuta a ze az ji bude
chtit zapnout, ma si to precist v manualu, jak se to dela, ze to urcite zvladne
sam a nebude jejich pomoc potrebovat. On nic takoveho dosud nedelal, cekal
s tim na mne (jeho profese je skutecne ponekud vzdalena temto zalezitostem).
Tak jsem to zabezpecil, jak to slo, nicmene nebyt mne, tvori prave takovy
"nedobrovolny hotspot" doted a jeste zije v presvedceni, ze je vse OK.
  Z toho vyplyva zaver - pokud by ten modem skutecne mel WiFi vyplou, vse by
bylo OK. Jenze to uz by pak nebyla instalace TAK snadna, muselo by se kliknout
alespon jednou :-).

> [...]
> myslim si, ze kdyby se tak choval kazdy, bylo by na svete lepe. Pro me
> je normalni vratit desetikorunu, kterou mi prodavacka vratila navic,
> kdyz si toho vsimnu, a ne si rici "dobre ji tak, bude mit manko,
> priste si da pozor". Tuhle jsme lohli v Globusu hrnecek asi za 20
> korun, proste byl nekde pod oblecenim ve voziku a nebyl zaplacen,
> manzelka si toho vsimla venku, kdyz to davala do auta. Tak jsem ho
> vzal a odnesl pres cele parkoviste a pul Globusu k pokladne a
> zaplatil. Me to pripada normalni. Tak jako nelezt do cizich pocitacu.

Nejste sam. Mne se o Vanocich podarilo omylem "zatajit" pri placeni balik
mineralek, byl dole na plosine voziku a ja na nej zapomnel. Doslo mi to az
pri vykladani doma. Co ted ? Zpatky jsem tam nejel. Ale priste jsem koupil
tytez mineralky a pani pokladni jsem rekl: "Namarkujte to 2x, minule jsem
je omylem zapomnel dole na voziku". Ona byla uplne vykulena, ale pak se
usmala a podekovala mi za poctivost :-).

          S pozdravem Pavel Troller