Spolehlivost disku - bylo Re: OT:Re: ADSL k sousedovi - kabel

Petr Zahradnik clexpert@clexpert.cz
Sobota Březen 10 22:21:59 CET 2007

Ahoj,

ja jsem tu skoro dva dny nebyl, tak zareaguji opozdene a jen velmi
kratce:

> Nezajima ho, ze jeho wifi adapter v modemu treba zrovna vysila plnym
> vykonem na 8 kanale jako moje AP, ktere provozuji uz dva roky...a
> uplne mi zahlti moje spojeni......

To neni duvod se mu napojovat do pocitace. WiFi je v bezlicencnim
pasmu a tyto problemy jsou reseny prislusnym narizenim CTU nebo jak se
ty papiry jmenuji. Ze nekdo parkoval dva roky na jedinem volnem miste
pred barakem a najednou se mu tam postavil nekdo s rachotkou, kterou
tam necha stat a uz nevyjizdi, to take neni duvod mu to rozmlatit nebo
mu nalepovat po aute cedulky.

> Ona toho uzivatele ta wifi cast vubec nezajima do te doby nez
> zjisti, ze ma na plose ode mne ikonu s krásným vzkazem.

Takovy krasny vzkaz muze mit podle meho nazoru obalku s krasnym
barevnym prouzkem s dodejkou donecenou od postacky. A mimochodem bych
nechtel byt ten, komu by se pak poskozeny snazil dokazat, ze nezustalo
jen u vzkazu, ale byla mu zpusobena i daleko vetsi skoda, ackoliv ja
bych delal jen ten vzkaz...

> A dalzi clovek si naprosto bez problemu prohlizi dokumenty na tomto
> PC, pte wifina je otevrena a ten dotycny lama ma nasdileny cele C:/

Ale tohle jsou vsechno sice hezke veci. Me je jedno, ze Ty se
napojujes do cizich pocitacu a pises jim tam cokoliv, hrajes si tim na
nejakeho zachrance. Ja jen tvrdim, ze nikdo se nema co nikam
napojovat, at uz jsou jeho umysly jakekoliv.

Onehda myslim v IPB byl nejaky systemak a ten si prevadel docela dost
velke prachy nekam na soukromy ucet. Desitky milionu. Pak to na nej
prasklo a on tvrdil, ze chtel jen vyzkouset, jestli to nekdo pozna, ze
zabezpecoval system :-)))

> A ze takovejch uzivatelu je spousty o to snad nikdo nepochybuje.
> Alespon ja je potkavam na kazdym kroku.

To jiste ze jsou. Obcas nekdo zapomene zamknout byt, obcas nekdo
nezamkne auto, necha otevrene okenko. Tady pod nami sousedka obcas
zapomene klice v zamku zvenku. Kdyz jdu kolem, zazvonim na ni, aby si
je vzala. Stalo se to uz snad desetkrat. Jednou jsem zazvonil a nikdo
nesel otevrit. Tak jsem temi klicemi ten byt zamkl a klice vyndal.
Mohl jsem tam vlezt dovnitr a prekontrolovat, kde co ma, najit nejaky
papir a napsat ji to na stul - BYL JSEM TU, ZAMYKEJTE SI. Ale
nepripada mi vhodne se nekomu producirovat po byte, neprida mi vhodne
ani si tim klicem odemknout. A mohl bych si myslet - klice v zamku,
nabidka na ubytovani zdarma.

> Nemusim vam jako _pocitacovemu expertovi_ snad vysvetlovat
> nebezpecnost pocinani takoveho cloveka kteri tim, ze si holt _neumi_
> zabezpecit pripojeni pozkozuje treba i me?

Jak Te poskozuje _nezabezpecene_ pripojeni nekoho jineho?

> Nakonec k tomu autu a těm klíčkům. ... Vy snad necháváte nezamčené
> auto, s klíčky v zapalování a s kufrem plným cenností volně na
> parkovišti?

Uz se mi nekolikrat stalo, ze jsem tam ty klicky zapomnel. A by jsem
rad, ze mi nikdo neodjel. A byl jsem i rad, ze mi nikdo nenastrikal na
sklo sprejem MAS ODEMKNUTE AUTO, LAMO :-)

Dole u nas v baraku bydli cigani. Docela slusna rodina. Nicmene cigani
maji ten zvyk, ze oni maji zvenku na dverich kliku a ne kouli. Oni si
tam proste chodi a hotovo. Je tohle duvod tam jako chodit a
producirovat se jim po byte, kdyz maji ten byt "bez zamku" s klikou
zvenku? Je to normalni jim lezt do bytu?

> Ja si stojim za tim, ze kdyz necemu nerozumim, tak se do toho
> nemontuju a necham si to udelat od odborniku.

To si stojime za stejnymi nazory v tomto konkretne. Ja si take auto
neopravuji sam, ale davam ho do servisu. Nicmene uz se rozchazime v
tom ostatnim. Kdyz si nekdo opravuje auto sam, neni to pro me duvod ho
vytlacovat ze silnice, ze bych si myslel, ze by mohl byt pro ostatni
nebezpecny :-) A kdyz si nekdo nenecha nastavit neco v pocitaci ode me
jako od odbornika, neni to pro me duvod mu dokazovat, ze to ma spatne,
tim zpusobem, ze mu tam bez jeho vedomi vlezu a udelam mu tam coromoro
nebo byt jen napisi vzkaz.

> Vy na to totiz koukate stale z jedne strany. A moc zaujate. :-(

Ne, ne, ne, ja nejsem zaujaty. Ja proste mam urcite moralni zasady a
myslim si, ze kdyby se tak choval kazdy, bylo by na svete lepe. Pro me
je normalni vratit desetikorunu, kterou mi prodavacka vratila navic,
kdyz si toho vsimnu, a ne si rici "dobre ji tak, bude mit manko,
priste si da pozor". Tuhle jsme lohli v Globusu hrnecek asi za 20
korun, proste byl nekde pod oblecenim ve voziku a nebyl zaplacen,
manzelka si toho vsimla venku, kdyz to davala do auta. Tak jsem ho
vzal a odnesl pres cele parkoviste a pul Globusu k pokladne a
zaplatil. Me to pripada normalni. Tak jako nelezt do cizich pocitacu.
Ja jsem uz takovy.

Ale jeste se nad tim zkus zamyslet bez ohledu na tu moralku. Predstav
si treba tu situaci, kdy se napojis do pocitace nejakeho pravnika, jak
jsi psal nahore. A predstav si, ze te ten pravnik bude tahat po
soudech. Ty to mozna umis s pocitaci, on to zase umi se zakony. Obavam
se, ze by to nemuselo dopadnout vzdy podle Tvych predstav. Podle meho
nazoru je to i o tom, co umis a neumis. Kdyz budes lama a napojis se
nekam, nebude to tak spatne jako v pripade, kdy se ukaze, ze nejsi tak
hloupy, nenapojil ses tam omylem, ale zamerne - proste to umis, navic
jsi tam nechal vzkaz - ono neni tolik pocitacu, co maji nasdilene C:\
a jsou primo na WiFi. Jestlize prokaze, ze nejsi lama a ze jsi cokoliv
delal, pak uz to nebudou dobre vyhlidky. Dneska je obecne spousta
spamu, spousta viru, kazdy je nastvany - kdyz se najde nejaka snadno
dostupna obet, leccos se na ni da hodit a system se na ni vyradi. Jde
jen o to byt ve spravnou chvili na spravnem miste. A nemusis byt
odsouzen, ono pak staci ty roky behani po soudech, kdyz se to hezky
povede... A to Ti vubec nepreji, nejsem zly, to uz jsi mohl poznat.

Petr Zahradnik, pocitacovy expert

Petr Zahradnik, Computer Laboratory
Obvodova 740/14, 400 07 Usti nad Labem
ICQ: 21215917, MSN: clexpert@clexpert.cz