OT: Seznamovani se s linuxem

jan.kuba jan.kuba@seznam.cz
Pátek Březen 9 23:11:19 CET 2007

>Ach jo, tolik zbytecnych slov.  osobne jsem zalozil 3-4 komunitni wifi
>site a chapu, ze na negarantovanem pasmu je to nekdy neprijemne pokud se
>objevi nejake bfu prasatko..
>ALE! Povazuji za nemoralni pripojovat se k nekomu na nezabezpecene
>pripojeni jenom proto, ze to nema zabezpecene.

Ne nema zabezpecene spravne receno  ma to uplne otevrene...... Pro me je
to rozdil, jak jsem psal, nektere defaultne nainstalovane wifi adaptery
v notebooku se na takove  _OTEVRENE !!!!!!_ pripjeni pripojuji samy.
A pokud je obsluha opet lama nic s tim jednoduse neudela. :-(

>Nebo se dokonce nekomu
>hrabal na jeho disku. To je .. a rekneme si to na rovinu ..fujtajbl.
>M.

Ano tady naprosto souhlasim, i kdyz hlaska na plochu  je myslim neskodna
a hlavne dotycneho upozorni, ze je na jeho strane neco shnileho :-(

>P.S: Maly dovetek: onehda jsme pravidelne ve trech chodivali za jednim
>manikem co nam pravidelne prorazel WEP klic a v klidu browzdal. Mel
>uplne stejne argumenty o nezabezpeceni atd. Vsechno je relativni a co se
>nekomu zda zabezpecene se jinemu zda nezabezpecene.

Tady je treba rozlisovat - pokud na dverich visi zamek a je na nich
napis nevstupovat je to opravdu "vloupani" to bezpochyby.   Obycejna
lama ( slepy  a slusny clovek) neprojde!
Ovsem pokud chybi i dvere,  navic  je nad futry napis WC , proc bych si
neodskocil?

> Vim kuprikladu o
>vesnici (radeji nereknu kde) ve ktere si lidi opravdu nezamykaji auta a
>baraky (teda tech par co tam znam). Proste jim to prijde normalni.

Ano, jen do doby, nez prijede na navstevu onen manik, co je zvykly jit
prez zamky. Najednou zjisti, ze tady je to mnohem jednodussi.
A verte mi, az se v te vsi ztrati prvni nezamcene auto, tak _VSICHNI_
zacnou zamykat! Na to vemte jed... :-)

PS:  Taky jsem si z ciste studijnich ucelu par WEPů lousknul. Kdyz se
objevilo wifi a nastroje k tomu, samozrejme mi to zajimalo jestli to
funguje .....  V te dobe, kdy jsem to testoval to byl pro me  adrenalin
a spousta zkusenosti, stejne jako snifovat na wifi sitich provoz pomoci
etherealu.... Nikdy jsem ovsem takovou sit ani data z ni nezneuzil ( uz
proto, ze jsem podepsal tlkm. tajemstvi). Na druhe strane dnes vim, ze
bych nikdy prez takovou sit nechtel byt pripojen bez nejakeho VPN, nebo
jineho dalsiho zabezpeceni.
V miste meho bydliste je dnes tolik otevrenych siti, ze neni zadny
problem se na nejakou pripojit a  vyuzivat ji, pripadne snifovat.
Nakonec jak chapete SSID    "SOSEJ_JAK_JE_LIBO"     nebo   "volneWIFI"
nebo  "Jsemtuprotebe"   ?