Spolehlivost disku - bylo Re: OT:Re: ADSL k sousedovi - kabel

Tomáš Koželuh mr.death@ipq.cz
Pátek Březen 9 22:24:51 CET 2007

Ročně mně projde rukama +/- 200 disků, reklamace bývají okolo 20 kusů během
záruky, což je 10% vadných disků ještě v záruce (pozáručních vadných disků
je daleko víc). Myslím, že je to docela dost na to, aby se z toho dalo
vyvodit, že disky jsou nespolehlivá média a pokud na ně člověk spolíhá, tak
dělá velkou chybu (pokud neprovozuje raid). Měla to být víceméně narážka na
zálohování, většina lidí začne zálohovat až po první ztrátě dat, někteří ani
pak ne. Jako minimální vodítko spolehlivosti disků je záruka, standardní
dvouletá záruka je málo, spousta disků začne odcházet zhruba po třech letech
provozu, doporučuju brat disky, u kterých výrobce nabízí pět let záruky.
Pokud si troufne dat tolik záruky, je nižší pravděpodobnost, že ten disk
umře.

PS: Ty 40GB IBM nebyly jenom Hungary, postupně odešly i ostatní modely
(nejčastěji Malaysie), ještě dnes se setkávám s tím, že někomu umřel v PC a
dotyčný samozřejmě nezálohoval...

Čest práci a rukám klid!

BY: Mr. Death

-ii-ncq-16mb-cache-7200ot-d65013.htm)