Re: Tlakové ventilátory

Milan Mlynarcik milan.m@centrum.sk
Pátek Březen 9 21:11:08 CET 2007

To som písal ja. Pre to Vaše použitie by skôr mohol vyhovovať zo Š100 - ten
má pekne uzavretý ventilátor vo vlastnej komore. Sanie aj výtlak je
nátrubkom priemeru niekoľko cm (tak okolo 6cm). Stačí vhodnou hadicou /
trubkou vzduch zaviesť kam potrebujete.

Ventilátory zo Š120 sú iba také otvorené (radiálne), teda budete musieť
vyrábať okolo neho komoru. Propadá mi to zbytočne pracné. Navyče hlučné
bývajú často ložiská (klzné puzdrá), ktoré aj po pomerne krátkej dobe
"životnosti" začnú vyrábať hrozné pazvuky.

                                           Milan  Mlynarčík

----- Original Message -----
From: "OK1UGA" <ok1uga@volny.cz>
To: "HW-news" <hw-list@list.hw.cz>
Sent: Friday, March 09, 2007 8:38 PM
Subject: Re: Tlakové ventilátory

Tak už jsem doma. Na ventilátoru je logo PAL Autobrzdy a objednací číslo
03-9220-06.

Někdo tu psal, že je tento ventilátor hlučný. To je relativní. Je možné,
že je hlučný po 15-ti letech v autě. Ten co mám já na stole je taky
použitý, ale mám v něm nový motor 24V (původní 12V byl zadřený). Hluk
tam samozřejmě je. Je způsoben šuměním velkého množství vzduchu. Určitě
ale ne výraznější mechanický hluk. Pro můj účel je zcela vyhovující a
byl zadarmo :-)).