OT: Seznamovani se s linuxem

jan.kuba jan.kuba@seznam.cz
Pátek Březen 9 19:24:59 CET 2007

Petr Zahradnik napsal(a):

>Puvodni zprava ze dne 8.3.2007 od jan.kuba:

>?

>To jsi vazne tak zly? Me to nepripada normalni.

Ano tak to muzete citit, Je to Vas nazor. Ja uz na to koukam uplne jinak
-  je tu totiz druha stranka veci - takovy uzivatel si prinese domu
modem, zapoji a funguje.
Nezajima ho, ze jeho wifi adapter v modemu treba zrovna vysila plnym
vykonem na 8 kanale  jako moje AP, ktere provozuji uz dva roky...a uplne
mi zahlti moje spojeni......
Ona toho uzivatele ta wifi cast vubec nezajima do te doby nez zjisti, ze
ma na plose ode mne ikonu s  krásným vzkazem.
Prakticky :  Vas pravnik ( financni poradce...doktor atd...)  si pripoji
domaci pracoviste prez ADSL a pte na to ma tak si rovnou poridi ADSL
modem s wifinou.  Pripoji vse dle navodu a v lepsim pripade mu PC na
ethernetové pripojce slape... a dal uz nic neresi.
A dalzi clovek si naprosto bez problemu prohlizi dokumenty na tomto PC,
pte wifina je otevrena a ten dotycny lama ma nasdileny  cele C:/

A ze takovejch uzivatelu je spousty o to snad nikdo nepochybuje. Alespon
ja je potkavam na kazdym kroku.

Nemusim vam jako _pocitacovemu expertovi_ snad vysvetlovat nebezpecnost
pocinani takoveho cloveka kteri tim, ze si holt _neumi_ zabezpecit
pripojeni pozkozuje treba i me? To ze ma pristupny inet pro siroke okoli
je jen tresnicka na dotru a jen a jen jeho problem.
Taková standardní lama s továrně nakonfigurovaným notebookem se na
takové otevřené wifi připojí  jen stisknutím jednoho tlačítka "připojit"
a nemusí ani vědět, že to je úplně cizí nezabezpečené připojení.
Nakonec k tomu autu  a těm klíčkům. ... Vy snad necháváte nezamčené
auto, s klíčky v zapalování a s kufrem plným cenností volně na parkovišti?

Ja si stojim za tim, ze kdyz necemu nerozumim, tak se do toho nemontuju
a necham si to udelat od odborniku.
Vy na to totiz koukate stale z jedne strany. A moc zaujate. :-(