OT: Seznamovani se s linuxem

Petr Zahradnik clexpert@clexpert.cz
Čtvrtek Březen 8 21:30:42 CET 2007

Puvodni zprava ze dne 8.3.2007 od CNCnet.info:

> To proc se vztekam je prave to mravokarectvi, kdy automaticky
> predpokladas, ze jsem nekoho poskozoval (nevim kam jinam ten dotaz
> od tebe smeroval) zvlast kdyz jsem nenapsal nic jineho nez ze jsem
> zapnul PDAcko a naskocil mi stabilni signal AP bez loveni signalu na
> hranici prijmu.

Ja nepredpokladam, ze jsi nekoho poskozoval, ja jsem se zeptal, jestli
je to spravne se takto na nekoho napojovat. Nic vic a nic mene.
Myslim, ze mi do prispevku podsouvas neco, co jsem nenapsal.

> Kdyz uz jsme u toho - bylo by celkem logicke, ze je temer legalni se
> pripojit do nezabezpeceno AP (zamrne pisu nezabezpeceneho ne se
> prolamovat pres zabezpeceni) - preci nemuzu vedet ze to neni zrovna
> AP nejake firmy, ktera to dela jako dobrocinnost.

Ja nejsem pravnik, presto se domnivam, ze to neni legalni. Podle meho
nepravnickeho nazoru nemas pravo se napojovat na neci zarizeni a
vyuzivat cizi zarizeni, byt si to nezabezpecil. Mozna se mylim, ale
mel by ses presvedcit, ze se jedna o dobrocinnost, nez zacnes vyuzivat
nebo zneuzivat neci zarizeni, zdroje apod. Myslim si to proto, ze kdyz
zapomenes odemknute auto s klickem v zapalovani, nemam ja zadne pravo
si do Tveho vozidla vlezt a jezdit si s nim. I kdyz bych si samozrejme
take mohl myslet, ze se jedna o dobrocinnost a rozvazis po meste auta
k volnemu pouziti.

> Uz jsem nad tim premyslel a pokud bych mel dostatecnou volnou
> kapacitu tak bych klidne pokryl kus prostoru pred barakem uplne
> zdarma - mam 20GB a vycerpam ani ne 1/5 proc to nenabidnout tomu kdo
> to zrovna potrebuje - mozna by bylo vsem mnohem snaz.

Otazkou je, jestli by ses nedostal do rozporu se smlouvou sveho
poskytovatele, a jestli jsi opravnen pripojeni k internetu takto, byt
bezplatne, poskytovat.

Petr Zahradnik, pocitacovy expert

Petr Zahradnik, Computer Laboratory
Obvodova 740/14, 400 07 Usti nad Labem