OT: Seznamovani se s linuxem

Jakub Ladman ladmanj@volny.cz
Čtvrtek Březen 8 11:00:47 CET 2007

Dne čtvrtek 08 březen 2007 10:26 Galloth napsal(a):
> Ted me napada, ze to je vlastne dalsi duvod proc by  na skolach mel
> byt alespon nekde linux, aby se studenti s linuxem seznamili a nemeli
> pak takove problemy jako mate vy.
>
> Honza K

Ted jste uderil hrebik na hlavicku, studenti by se meli ve skole naucit, ze
nejsou jenom wokna.
Naopak, a v tom se mnou jiste rada z Vas nebude souhlasit, je svobodny
software do skol mnohem vhodnejsi.
Nechapu proc by se za penize danovych poplatniku mela podporovat jedna
konkretni firma.
Podporuje se dvojim zpusobem, ten prvni ktery jeste neni nijak nebezpecny je
to ze se jim za jejich software plati, tam bych zcela respektoval to, ze
pokud ve vyberovem rizeni prokazali, ze jsou ten nejlepsi garant efektivity
pri rozumne cene, pak by to bylo zcela v poradku, ale z druhe strany mi to
pripomina, s notnou davkou nadsazky,  situaci, kdy by mladym lidem po dobu
studia podavali v malych davkach, z dani placenou tvrdou drogu.
Deti odrostou a do sveho samostatneho zivota si prinesou silnou zavislost,
ktera nejen ze jejich zdravy, svobodny zivot a jejich svobodnou volbu vyrazne
omezuje (viz nesnadny prechod z w na l), navic je trvale pripoutava k jednomu
konkretnimu vyrobci, ktery si na tom po zbytek jeho zivota bude mastit kapsu.
To je prece prace pro marketing a reklamni agentury a ne pro STATNI SKOLSTVI.

Cili
Ve skole by se clovek mel ZEJMENA naucit se orientovat a ne se naucit
ze "pocitac = pc+windows"

Dalsi vec, na kterou by se mel klast duraz ve skolstvi je pouzivani svobodnych
formatu, ale to uz je to same, neucit deti zavislosti, na konkretnich
firmach.

Myslim ze to cele zni docela logicky.

Jakub

PS: Dnes po cca peti letech na linuxu musim rict ze mam nekdy velke problemy
neco odadministrovat na windows.
1) Spoustu veci clovek zapomene
2) Spousta veci, co clovek zacne povazovat za samozrejmost, drobnych nastroju
a utilit, ta vsechny uvedu napriklad program dd, a spousta programu zejmena
pro diagnostiku problemu se siti, ktere proste ciste windows nemaji a musite
si radu veci doinstalovavat a v rade pripadu i vyslovene zakladni,
nepostradatelne veci jsou dostupny jen na komercni bazi a presto s
pofidernimi zarukami.