OT: Seznamovani se s linuxem

Landa Martin Martin.Landa@pvt.cz
Středa Březen 7 15:40:36 CET 2007

Já provozuji desktop Linux (SuSE, Ubuntu) i Windows XP a co se instalace týče tak instalace winxp prostředí pro mojí běžnou práci mi trvá 10x déle než instalace linuxu s ekvivalentním prostředím. Je to dáno tím, že v linux distribuci je vše potřebné. Co se týče detailů jako rozchození multimediální klávesnice, doladění zvuku 5.1, doinstalování nestandardního nebo nejnovějšího HW, tak tam se situace zase obrací v linuxu musím vynaložit snahu si potřebné věci sám nebo za pomocí informací z internetu dořešit. To u windows zase není problém, protože jsou dostupné ovladače přímo od výrobců hw.

Cenově vede oproti windows linux protože je zdarma.

Co se životnosti nainstalovaného systému týká, tak bych se přiklonil k linuxu. Windows musím reinstalovat cca po 2-3letech, linux mi vydrží déle.

Náročnost na hw má dle mého postřehu větší windows.

Co se týká her, a speciálního software, tak tam má navrch zase windows.

Takže primárně používám linux, tu práci s doladěním drobností si dám, sw co nemám pod linuxem spouštím ve wine, a holt co ve wine neběží, nebo jede neúnosně pomalu, tak to provozuji přímo ve winxp.