OT: elektrotechnicke skolstvi -- odbocka [Re: Analog devices seminar]

Marek Peca marek@tynska.cuni.cz
Středa Březen 7 09:18:01 CET 2007

Zdravim,

> ano, ale tie zaklady ktore sa ucia v skole su ako keby vysvetlovali
> konstrukciu telefonneho rele. Nasledne ze v telefonnych ustredniach sa
> pouzivaju prepinacie rele ale uz sme videli aj krokove volice, ktore
> maju 10 kontaktov. Asi tolko sa uci o AD/DA prevodnikoch. Minimalne na
> univerzite kde som studoval ja. Ziadne technologie a koncepty ktore sa
> pouzivaju povedzme poslednych 15 rokov. To ma sere.

musim se zastat sveho soucasneho FEL CVUT. Ucime se tu (nebo alespon
ve starych studijnich planech) _predevsim_ poradne zaklady, ktere
neprestanou platit nikdy (ze je akcelerometr zavazi na pruzince je
dulezite, jestli je to MEMS nebo jablicko na ksande v krabici, to uz
tak dulezite neni). Zaroven nas ale uci, aspon ty katedry, o ktere
jsem mel zajem (rizeni, teorie obvodu, trochu i mereni), moderni veci
a na modernich pristrojich.

Z meho oboru (rizeni, signaly, robotika) se uci veci tak moderni, ze
jejich zavadeni do praxe casto teprve zacina.

Se skolou jsem spokojen, tezko bych si vymyslel, co s ohledem na
aktualnost techologii a technik zlepsit.

Pekny den preje Marek P.