Seznamovani se s linuxem

Šerých Jakub Serych@panska.cz
Středa Březen 7 08:01:33 CET 2007

Pekne. Jen drobna poznamka pro vsechny zacatecnicke Linuxove experimentatory.
Vubec na to nemusite mit druhe PC. Staci free edice VMware Server, ktera Vam
udela uzasne rychlou virtualni masinu na stavajicim PC. Vyhody jsou:

1)zadne narusovani filesystemu vyrabenim nejakych extra partition atd. Udela
si to jediny soubor ve stavajici instalaci OS a v tom to cele jede
2) Na jednom fyzickem stroji Vam jedou dva virtualni stroje (pri soucasne
sile PeCka ani v jednom nepocitujete zadne oslabeni vykonu (samozrejme, kdyz
budu renderovat pulhodinovou animaci, tak asi virtualni stroj s Linuchem
vypnu, ale pri bezne praci Office/Internet muze uplne klidne bezet a fakt nic
nepoznate)).
3) Virtualni stroj normalne pouziva sitovku PeCka (dhcpko mu prideli jinou IP
adresu), takze nazivo na jedne masine muzete napriklad ladit web server a
primo po nem z windowsu brouzdat.
4) Existuji postupy (zatim je nemam moc ozkousene), jak otisknout kopii
existujiciho stroje do takovehle virtualni masiny a naopak virtualni masinu
do realneho stroje (Idealni napriklad pro situace, kdy chcete na ostrem
serveru upgradovat nejakou soucast a bojite se to udelat rovnou za provozu na
ostrem).

Takze pro zajemce www.vmware.com

Jakub Serych