Pitva Virtex4

Daniel VALUCH daniel.valuch@wanadoo.fr
Pátek Březen 2 19:09:26 CET 2007

zdravim,
pred casom som spominal ten problem s citlivostou Virtex4 a problemy s I/O bankou a podobne. Predvcerom cip odisiel definitivne do kremikoveho neba. Kedze bola doska uz aj tak mrtva, chcel som vyskusat to 1148 gulickove BGAcko odpajkovat. Z cisto pedagogickych dovodov :-)
Prilozenim teplovzdusnej pistole priamo na nalepeny chladic sa podarilo vsetko prehriat, takze zachvilu sa odlepil chladic a po chvili sa prehrialo aj to FPGA a dalo sa pekne zobrat pinzetou. Dosku som potom ocistil a pozrel pod mikroskopom, vsetky plosky vyzeraju byt v poriadku, takze verim ze sa tam podari napajkovat noveho Virtexa.
Clovek je tvor zvedavy a pred nedavnom som kupil dremel brusku, tak som dostal taky napad :-) Ze neuhadnete aky :-)))
Fotky fom dal sem:
http://dvaluch.web.cern.ch/dvaluch/temp/virtex4/
Po otvoreni puzdra som zistil ze na jednej strane su znamky ako keby sa tam vyliala nejaka chemikalia. Ked som si to pozeral pod mikroskopom tak na tych malych cipoch (zeby kondenzatory?) bola na niektorych pinoch vrstvicka ako keby nejakej soli, vyzeralo to ako elektrolyticky vylucena substancia. Bolo to len na kazdom druhom pine a pravidelne sa to opakovalo. Vyzera to naozaj ako nejaka elektrolyza.
V pondelok s tym pojdem na poriadny mikroskop s fotakom a poslem fotky aj sem aj do Xilinxu :-)
b.