Elektronicky obojek - fakt existuje

Tomáš Pípal dargos@seznam.cz
Pátek Březen 2 13:45:44 CET 2007

Tenhle obojek alias ohradnik, je uz tyrani psa, stejne tak elektricke
obojky na odnaucovani stekani. V nasi praxi elektricke obojky pouzivane
pouze v nejkrajnejsich pripadech a pouze na omezenou dobu, kdy jine
metody selzou. Treba pokud jste si pro vycviku vcas nepodchytily
pronasledovani zvere a pes vam zdrha za zveri.
Dale bych amaterskou stavbu obojku nedoporucoval, spatny obojek muze
psovy znacne ublizit. Vsechny komercne prodavane obojky musi mit
certifikaci, tedka si bohuzel nevzpominam na jmeno uradu.

Tomas Pipal

Zachranna brigada kynologu kraje Vysocina
http://www.zbk-vysocina.cz