Elektromobil

Vlada Andel vaelektronik@vaelektronik.cz
Čtvrtek Březen 1 21:18:54 CET 2007

Elektromobilama se zabývá pan Vegr www.elektromobil.wz.cz .
Mám dojem, že všichni používají ss motory. Regulace je jednodušší a myslím
že i životnost komutátorových motorů je dostatečná vzhledem k tomu, kolik se
toho s tím najezdí. Důležitá je volba baterek. Olověné trakční nebo
alkalika. Olovo je menší, lehčí, levnější než alkalika, ale má menší
životnost (5 let?), vybitou baterku může zničit mráz a v mrazu ani nabitá
nemá výkon. Alkalika jezdí v pohodě i v mrazu a životnost cca 10-20 let
Elektromobil co měli ve Feraku v Raškovicích, měl baterky snad všude. Při
rychlosti 80 km/hod dojezd okolo 80 km.
Anděl

----- Original Message -----
From: "Petr Klusek" <klusek@volny.cz>
To: "HW-news" <hw-list@list.hw.cz>
Sent: Sunday, March 04, 2007 8:21 PM
Subject: OT: Elektromobil

Zdravím
dovolím se zeptat na mírně OT téma

Nějak mě zrovna napadlo po přečtení několika článku o elektromobilech,
se trochu blíže s nimi seznámit. Bohužel na webu nejsou uvedené většinou
žádné technické informace o provedení. Jedná se mi hlavně o různá malá
vozidka s dojezdem max 100km nejlepe home produkce.

Zajímalo by mně totiž několik věcí. Jake pohony jsou lepší, jestli DC
motory nebo AC?S AC motory budou asi vyšší náklady na regulaci?

Jake tam mohou být použity výkonné motory. Protože třeba Fiat 126 má
motor o 17 kW a moc dobře si nedokáži takovýto motor představit v
elektromobilu?

Jak  to vlastně vypadá vůbec s homologací. zda se dá získat za rozumnou
cenu na nějakou home produkci cca 1ks?

S pozdravem Petr Klusek