OT: Elektromobil

balu@home daniel.valuch@wanadoo.fr
Čtvrtek Březen 1 20:51:30 CET 2007

no v prvom rade si skuste urobit kalkulaciu kolko energie so sebou
dokazete uviezt. To vam da hruby nacrt toho co mozete od takeho vozitka
ocakavat. Ak si dobre pamatam energia ulozena v akumulatoroch priusu
(300V/5Ah?) vystaci len na par km jazdy po rovine (asi 2 ak ma pamat
neklame).
Vyhoda elektromobilu by bola ze kineticka energia vozidla sa pri brzdeni
da rekuperovat, takze potrebujete pokryt len straty vyplivajuce z jazdy.
Na nete je plno tabuliek a udajov, skuste si pohladat aky je
aerodynamicky odpor bezneho vozidla, spocitajte kolko vykonu potrebujete
na jeho prekonanie pri urcitej rychlosti, pozrite si aky je typicky
odpor pneumatik, spocitajte si kolko energie potrebujete na jeho
prekonanie. To sme stale na rovine :-)
Z toho vam vyjde odhad ako daleko to auticko dojde :-)
Homologaciou sa mozete zacat zaoberat az potom ked vam vyjde ze to ma
zmysel stavat.
b.