OT: Optimalizace selectu v MySQL

RV vicek.radek@cpost.cz
Úterý Červen 26 12:35:01 CEST 2007

Tak jsem si pohral a asi je to jasne viz priloha dotaz.html

SELECT * FROM meteo WHERE DATE_FORMAT(datum,'%Y-%m-%d') ="2007-06-25"

neni slozite si domyslet proc nepouzije index - protoze hledam podle
vysledku funkce, ktera neodpovida PK a ani jinemu indexu. To je take
duvod proc funguje hledani dle klice pokud zadam rozpeti i vcetne casu
tak, ze to omezim podminkama na jeden den:

SELECT * FROM phprs.meteo WHERE datum>="2007-06-25 00:00:00" AND
datum<"2007-06-26 00:00:00"

vysledek explain je v priloze dotaz2.html - bohuzel tohle zadavani je mi
velmi nesikovne a pokud by to slo rad bych to nejak obesel :-(

Radek Vicek