Re: činitel zkrácení 50ohm semirigidu...?

Daniel VALUCH daniel.valuch@wanadoo.fr
Středa Červen 20 08:59:59 CEST 2007

zo zakladnych rovnic pre model s distribuovanymi parametrami. Ak povazujeme dane vedenie za malo stratove (myslim ze mozme) tak plati zjednodusena verzia rovnic a sice Z=sqrt(L/C) a beta=sqrt(L*C). L a C su parametre modelu na meter dlzky. Z poznate (50 Ohm), C si zmerate lahko nizkofrekvencnym mostikom a nemusite ani merat indukcnost. Z bety si uz lahko vypocitate rychlost sirenia normalizovanu na c. Na rychly odhad to staci, osobne ale preferujem zmerat na vektoraku :-) Asi som puntickar.
b.

p.s. vid napr. http://en.wikipedia.org/wiki/Transmission_line tam su tie vztahy kompletne