Ztraty ve vodici,zahada?

Tomáš Tomáš tom.tore@seznam.cz
Úterý Červen 5 22:48:21 CEST 2007

Potrebovali jsme napajet zarizeni na strese bez elektriny a tak jsme vyuzili dva volne pary v neznackovem UTP kabelu CAT5e k napajeni.
Delka kabelu cca 10m, prumer dratu  2 x 0.5mm, tj. 0,4mm2
pri delce 20m mi vychazi odpor vodice cca 1Ohm.

Napajeci napeti 12V jsme dole vyvedli z PC, odber napajeneho zarizeni je cca <4W,  osazen step-down menic, pri 12V jsem nameril odper cca 300mA.
Problem je, ze jakmile jsme zarizeni pripojili tak napeti kleslo na 3V, jinak receno ztraty na vedeni byly 9V.
Proverili jsme co slo, ale nejak mi to nejde do hlavy?

ATX zdroj daval 12.1 V a lze ho povazovat za tvrdy zdroj
Nemeli jsme sebou merak schopny nemrit tak male odpory, ale vsechny 4 vodice jsme "propiskli", zkontrolovali a proletovali spoje, vse bylo OK
Kdyz jsem napajene zarizeni pripojili k lab zdroji tak melo na pri 10-12 V sportebu cca 300mA.
Pri 0 odberu bylo i "nahore" 12V
Bud soudruzi v PRC misto medi pouzili nejake blato nebo fakt nevim.

Nesetkali jste se s necim podobnym u kabelu UTP?