avr-gcc; sbi, cbi deprecated

Marek Peca marek@tynska.cuni.cz
Úterý Červenec 31 12:14:29 CEST 2007

> Soukromy odhad, nejaky purista usoudil, ze C je jazyk ktery s daty
> manipuluje na urovni bytu a ne bitu  a tak to vyhodil...

1. C nepracuje na urovni bytu, ani to o nem snad nikdo netvrdi ;)

2. neni to samoucelny purismus; pokud muzu napsat 1+1, bylo by chybou
zavadet do standarnich knihoven ci maker jeste add(1,1);
to samozrejme neznamena, ze si clovek ve _svych_ makrech (knihovnach)
nemuze takove zhuverilosti nadefinovat -- to muze, a C je tu od toho,
aby toho clovek i zhusta vyuzival; ale je treba pohlidat, co se
dostane do vseobecnych knihoven (maker), aby z toho nevznikl Augiasuv
chlev a la HTML.

3. pokud napisu neco neefektivne na makroskopicke urovni a kompilator
to nepozna, je to moje blbost; ale pokud napisu b |= 0x80, kompilator
to rozlusti. Proto je zbytecne delat assemblerovska makra na tohle --
neni to systemove reseni. Naopak, jejich pouziti muze ve vysledku
generovat horsi kod, pokud tomu neco predchazi neb neco nasleduje.

MP