OT: Pravy uhel pomoci hranolu

Filip Kotoucek filip.kotoucek@mpmedia.cz
Úterý Červenec 31 09:35:35 CEST 2007

nebylo by jednodussi udelat si geometrickou kalibraci zrcatka sam?
ja jsem uz parkrat neco podobneho delal
jako napr. souosost laseru s vnejsim valcovym povrchem drzaku toho
laseru
proste to date do soustruhu, odklidite harampadi v ose soustruhu az ke
zdi a ladite a ladite tak dloho az vam paprsek ukazuje pri otaceni do
stejneho bodu

pravy uhel bych resil podobne
matematicky vypocitat pravy uhel a na dostatecne dlouhych ramenech
provest mereni a kalibraci
s dostatecne dlohymi ziskate presnost kterou pomoci te metody s hranolem
asi nebudete mit (pocitejte s tim ze uplne presnych 90 ten hranol mit
nebude, pokud vim tak 90 naprosto presne ma pouze strechovy hranol
u "zenitoveho" to neni treba delat tak presne