OT: pocitanie dat na ethernete

Miroslav Sinko sinkomiro@rocketmail.com
Pondělí Červenec 30 16:18:34 CEST 2007

Nie :-) Len ak by sa nasiel nejaky router, ktory to vie a zaroven to
nezobrazuje vo web manazmente, ale poskytuje to len cez SNMP manazment.

V skratke Simple Network Management Protokol pracuje tak, ze v
zariadeni je agent, ktory ma "databazu" udajov vo forme "stromu" a
pocuva na porte 161. Jednotlive vetvenia stromu maju svoje cisla.
Koncova polozka je tak popisana svojou ciselnou postupnostou (OID) a ma
svoj typ (cislo, retazec...). Teda napr. 1.3.6.1.x.y.z.....0 bude pocet
prenesenych bytov. No a popis toho vetvenia a koncovych poloziek je v
MIB (management information base). Ako napisal p. Serych, su MIB-ky
verejne, pekne zdokumentovane, no a potom MIB-ky privatne (za vetvou
1.3.6.1.4.1), ktore mozte najst a aj nemusite..

Potom je to uz jednoduche. Na riadiacom PC si date dotaz get na OID=xyz
a agent v zariadeni vam vrati OID+hodnotu (na RW polozkach sa da aj
set).
Spominany snmpwalk funguje tak, ze od pozadovanej hodnoty (napr. len
1), vracia OID+hodnoty vsetkych nasledujucich poloziek.

Potom su este tabulkove hodnoty, trapy, verzie SNMP 1, 2, 3 atd :-)

miro

--- Jan Waclawek <wek@evona.sk> wrote:

> Pani,
>
> Stoji mi za to zistovat, co vsetky tie skratky co pouzivate
> znamenaju,
> pre riesenie mojho problemu? Mam pocit ze ste zabrusili o uroven
> vyssie
> nez moje primitivne chapanie problematiky dokaze zvladnut...
>
> wek

Moody friends. Drama queens. Your life? Nope! - their life, your story. Play Sims Stories at Yahoo! Games.
http://sims.yahoo.com/