Wifi a limit ERP

Pavel Novotný novotny.pp@atlas.cz
Sobota Červenec 28 15:48:32 CEST 2007

Ja se nerozciluji, nemam duvod :-)
Zivnostensky list na vyrobu anten nepotrebuji, zadne neprodavame a pro
interni potrebu si muzeme vyrabet co chceme.
To meli stesti, ze byl vyrobce anteny z CR a ne z PRCu.
Merici vuz mají, ale u nej se prave dostanou do problemu , protože aby
dokazali něco efektivne merit musí se s antenou dostat do roviny s max
vyzarenym vykonem a co jsem mohl omrknout jejich vysouvaci vyloznik tak
budou koncit nekde okolo 10m .
Cele mi to prijde jako hra na mereni, kdy soudruzi zmeri jediny clanek
retezce u kterého je nejaky vykon uveden a mereni je tedy relativne
nejzbytecnejsi a to nejpodstatnejsi, tj antenu a vrazene odpory resi
vypoctem.
Pokud vynecham zversva typu 24 sito defakto hned na vystupu AP tak u beznych
instalaci s 5m svodem 8dB antenou pujde prave o ty 2-4dB a ty se podle meho
musí zmerit a nejde je odhadovat nebo nejak pocitat.
Dva priklady z praxe, pozadal jsme kamaráda at mi premeri, udajne 15db,
Yaginu, tusim cesky vyrobce, mereny kus mel v realu 11.7db. Koaxial, mam tu
H155 v cernym PVC na kterem neni napsano, ze je to H155, podle ceho dotycny
overi, zda to je H155, bezny koax, vodovodni hadicka atd.

Je jasne, ze my dva to nevyresime, jen poukazuji na nesrovnalosti.
Vemte ten svuj priklad, antenu s 10db utlumovým clankem mate ve sklepe a
pouzivate antenu bez tohoto clanku, pricemz oni se meri s radiem které ma +-
vykon uveden na krabici. Napada me cosi o uhluku a botach J.D. Cimrmana :-)