Skusenost (problem) s roznymi COM portami a AVR Studiom + JTAG ICE

Jiri Bezstarosti jiri@bezstarosti.cz
Pátek Červenec 27 12:32:10 CEST 2007

Muzete zkusit jeste jednu vec. Poslete z nejakeho jineho portu do tohoto
nejaka data a to tak, ze poslete treba 1kB dat bez jakychkoli mezer a
pak totez s tim rozdilem, ze nechate pred kazdym dalsim bajtem mezeru,
odpovidajici treba deseti stopbitum. U jedne aplikace jsem mel problem,
ze na vsem co mam s RS232 to chodilo OK, ale u zakaznika to na jeho
seriaku nechodilo dobre. Stacilo pridat mezi bajty v komunikaci mezery a
bylo po problemu. Docela mne to dostalo ;).

Myslim si, ale je to jen muj nazor a bez dukazu, ze jak jsem sypal data
pekne za sebou, ze pri mezere mezi bajty dane jen a presne stopbitem, se
nedokazala ta karta se seriakem "trefovat" do zacatku bajtu. Dit by se
to nemelo, protoze nez se zacalo komunikovat, vsechno bylo pripojene,
nahozene a v klidu, takze korektne poznat startbit prvniho bajtu nemel
byt problem. Ale jak pisu, vsechno bylo jinak. Mozna doslo k preteceni
bufferu a pak uz ta karta netrefila zacatek, to je take mozne,
komunikace byla bez jakehokoli handshakingu. O moc neslo, byla to jen
deska k otestovani si jine desky k ni pripojene, takze se pak odhodi na
smetiste dejin a tak jsem si rikal, ze ty retezce bajtu nejsou tak
hrozne, aby to neproslo a kdyz neprojde, projde na podruhe, protoze to
posilalo stale a PC vypisovalo vysledky stale dokola. Jenze ono neproslo
bez chyby nic.

Ano, je to hodne divna situace, mozna ta karta byla vadna, buhvi co to
bylo, tak jen pisu, co se taky muze stat ;) .

--
Jiri Bezstarosti