USB zdroj na AA baterky

Dusan Dolezal duffa@inmail.cz
Pátek Červenec 27 10:57:16 CEST 2007

Jestli z toho chcete napajet PDA, ktere urcite nejede na vic nez 3.3V, tak
si myslim ze kdyz tam date natvrdo 4xNiHM tak by nemusel byt problem. Vic
nez tak 1.4V ta baterka ani po nabiti mit nebude (spis bude mit min), coz da
dohromady 5.6V, to si myslim ze tomu PDAcku vadit nebude (beztak tam bude
nejaky step-down) a pri napeti 1V (kdy uz jsou clanky vicemene vybite) to
porad jeste da dohromady 4V. Mozna bych zkusil neco vygooglit, podle mne
toto uz urcite resilo vic lidi.

Dusan Dolezal

-----Original Message-----
From: hw-list-bounces@list.hw.cz [mailto:hw-list-bounces@list.hw.cz] On
Behalf Of Procházka Ivo
Sent: Friday, July 27, 2007 7:18 AM
To: HW-news
Subject: RE: USB zdroj na AA baterky

Já bych dotaz rád ještě doplnil.
Jak získat bateriový zdroj 5V takový, abych energii baterií využil
maximálně. Napadly mě tři varianty např.

5 monočlánků = 7,5 V -> stabilizátor/měnič 5V -> 	u stabilizátoru
přicházím o cca 1,2 V - od 6,2 V na bateriích to nestabilizuje

V případě měniče nevím, je-li lepší z hlediska účinnosti měnič navrhnout
jako 7,5V/5V, nebo např 1,5V/5V a v tom případě je lepší do měniče mých pět
monočlánků vyměňovat postupně, nebo je dát rovnou všech pět paralelně?

Nejspíš taky dost záleží na vybíjecích chatrakteristikách baterií o kterých,
ale vlastně nic nevím. Kdysi se nějak označovaly - pro dlouhodobý provoz s
malým proudem (do hodin) byly baterie jinak označené než baterie pro
krátkodobé větší proudy (svítilny)

Česky řečeno, jde mi o to, aby PDA běželo v přírodě, kde není možnost
dobíjení co nejdéle. Nechci s sebou ale tahat kila náhradních baterií.

Dík za nápady

P.S. Nejlepší asi bude koupit solární článek, ale tohle mi přecejenom už
dlouho vrtá hlavou.