Skusenost (problem) s roznymi COM portami a AVR Studiom + JTAG ICE

Miroslav Sinko sinkomiro@rocketmail.com
Pátek Červenec 27 00:23:50 CEST 2007

Dobry den,

chcem sa podelit so skusenostou a mozno mi niekto aj poradi.

Mam AVR Studio 4.13 Build 528 a JTAG ICE postaveny podla MCU servera.
Vsetko funguje ako ma, ked ho mam pripojeny na niektory zo seriovych
portov zakladnej dosky.

Kedze portov nikdy nie je dost, kupil som si rozsirujucu PCI kartu 4x
serial + 1x paralel, ktora sa v systeme hlasi ako "NetMos 9855 PCI
Multi-I/O Controller". Na ziadnom z jej seriovych portov AVR studio s
JTAG ICE nespolupracuje (teda aby som nekrivdil, cca 1 z 10 az 20
pokusov o spojenie sa podari a potom uz vsetko funguje).

Mam monitor seriovej linky, ktory monitoruje prevadzku na kabli, vypisy
prikladam nizsie - pre spravnu, aj nespravnu funkciu. Jedine, co ma pri
pohlade na ne napada, je casovanie.

Pre kartu som vystriedal 4 rozne drivery (1 z CD, 3 najdene na Nete),
rozne nastavenia driverov (kompatibilita s 16550 a rozne velkosti
buffrov). Vsetko bez zmeny spravania..

Ked si spojim lubovolne 2 porty karty cross-kablom, z terminalu do
terminalu ide vsetko, ako ma. Niektore periferie funguju, ine nie.. No
proste radost :-(

Na zaver som s tym AVR Studiom urobil pokus, reku ak je narocne na
timeouty, skusim JTAG ICE pripojit cez stary FTDI 232AM prevodnik.
FUNGUJE! Vypis komunikacie je uplne zhodny s vypisom, ked som pripojeny
na portoch zakladnej dosky.

Miesto zaveru snad otazka, ci niekto neriesil a nevyriesil podobny
problem.

miro

PS: pripajam vypisy. Sipky >> znamenaju byty von z PC. Hodnoty su HEXA.

V AVR Studiu som spustal Tools -> AVR program -> Connect

1) korektna komunikacia (porty zakl. dosky a FT232AM prevodnika):

<<41 41 56 52 4E 4F 43 44 41
<<41
<<41
<<41
<<41
<<41
<<41 41 56 52 4E 4F 43 44 41
<<41 41 56 52 4E 4F 43 44 41
<<41
<<41
<<41
<<41
<<41
<<41 41 56 52 4E 4F 43 44 41
<<41 FE 41
<<41 41
<<41 41
<<41 41
<<41 41
<<41 3F 41
<<41 30 41
<<41 40 41
<<41 B9 41
<<41 C1 41
<<41 80 41

2) nekorektna komunikacia (porty PCI karty) - AVR Studio vyhlasi, ze
nenaslo zariadenie

<<41 41
<<56
<<52
<<4E
<<4F
<<43
<<44
<<41
<<41 41
<<41
<<41
<<41
<<41 41 41 41 41 41 41 41
<<41 41
<<56
<<52
<<4E
<<4F
<<43
<<44
<<41
<<41
<<41
<<41
<<41
<<41
<<41 41 41 41 41 41 41 41

Check out tonight's top picks on Yahoo! TV.
http://tv.yahoo.com/