Absorpční klima do auta - was: Re: OT: klima v autě a stará ruská lednička

Jaroslav Lukesh lukesh@seznam.cz
Čtvrtek Červenec 26 19:43:45 CEST 2007

No vidím, že to tady pěkně vyhnilo.

Chtěl bych se zeptat, byl byste někdo ochoten mi pomoci takovouto klimu
postavit? Ponejvíce radou, já se v tomto vůbec nevyznám. Publikování s
radostí pak přenechám vám.

Nemyslím si že by to bylo nereálné, dokonce si myslím že by šlo vyřešit i
odolnost vůči otřesům (v Barkasu to pěkně nadskakuje, je to napůl náklaďák)
a nahýbání (přetížení do stran v zatáčkách).

Dokončení realizace ideálně na příští léto, takže je na to relativně dost
času.

Takže:

Barkas má cca 10 litrů chladící kapaliny, 3 výměníky tepla: hlavní, topení
řidiče, topení spolujezdce. Na místě spolujezdce pravděpodobně nikdo sedat
nebude, tam chci umístit i chladničku, bufet a vercajk do výše max cca
5-10cm nad spodek okýnka (abych viděl do zrcátka). Zbytek auta je vytápěn
benzínovým katalytickým topením 0,2-0,5 l/h.

Z hlavního chladiče je přes ventil připojeno topení - sem by přišel
mechanicky ovládaný 2 cestný ventil, který by přepínal horkou vodu do topení
a klimy.

1. dotaz:
To bysme vodu co půjde k motoru od topení místo ochlazení, přihřáli?

Děkuji, JL.