RE: OT: klima v autě a stará ruská lednička

Jaroslav Buchta buchta@compelson.cz
Středa Červenec 25 22:45:27 CEST 2007

Tak keramika ani turbo tam neni, uz chapu, proc to ma 3 velke
ventilatory a problem se uchladit aspon do 100stC ;-)

-----Original Message-----
From: hw-list-bounces@list.hw.cz [mailto:hw-list-bounces@list.hw.cz] On
Behalf Of Jan Blatniak
Sent: Wednesday, July 25, 2007 10:37 PM
To: HW-news
Subject: Re: OT: klima v autě a stará ruská lednička

Jaroslav Buchta wrote:
> Zajimava myslenka, akorat predpokladam, ze ty lednicky maji vykon par
> desitek W a v aute je prikon kompresoru par kW. Asi by to bylo docela
> velke ;-) I kdyz odpadniho tepla je diky ucinnosti spalov acich motoru

> dost. Jeste mi vrta hlavou, kdyz mam Omegu 3.0V6, ktera ma max vykon
> 155kW, ucinnost predpokladam tak max. 30%, takze by se melo uchladit
> pres 300kW??? Na to nejak chladic nevypada...
>
> ---
chladi sa priblizne 1/3, 1/3 sa vyuziva na pracu  ten zbytok odchadza
vyfukom + - ,
este dost zalezi jak je rieseny spalovaci priestor a vyfukove plyny sa
daju vyuzit na pohon turba
v pripade ze je spalovaci priestor potiahnuty napr keramikou - izolacia,

s patricne dimenzovanym turbom
sa daju tahat cez reduktor  kola samozrejme v spolupraci s
prevodovkou..... problem je ta keramika ...