OT: klima v autě a stará ruská lednička

Jan Blatniak 20n60a@gmail.com
Středa Červenec 25 22:37:28 CEST 2007

Jaroslav Buchta wrote:
> Zajimava myslenka, akorat predpokladam, ze ty lednicky maji vykon par
> desitek W a v aute je prikon kompresoru par kW. Asi by to bylo docela
> velke ;-)
> I kdyz odpadniho tepla je diky ucinnosti spalov acich motoru dost. Jeste
> mi vrta hlavou, kdyz mam Omegu 3.0V6, ktera ma max vykon 155kW, ucinnost
> predpokladam tak max. 30%, takze by se melo uchladit pres 300kW??? Na to
> nejak chladic nevypada...
>
> ---
chladi sa priblizne 1/3, 1/3 sa vyuziva na pracu  ten zbytok odchadza
vyfukom + - ,
este dost zalezi jak je rieseny spalovaci priestor a vyfukove plyny sa
daju vyuzit na pohon turba
v pripade ze je spalovaci priestor potiahnuty napr keramikou - izolacia,
s patricne dimenzovanym turbom
sa daju tahat cez reduktor  kola samozrejme v spolupraci s
prevodovkou..... problem je ta keramika ...