Je nutne nejak osetrovat i/o na MCU pripojene na vykonnovy MOSFET?

Pavel Novotný novotny.pp@atlas.cz
Středa Červenec 25 17:46:47 CEST 2007

Resil jsem to nedavno pri navrhu ridici jednotky vzduchotechniky, kde mam
ovladani několika klapek a servopohonu (24V).
Konecne reseni je MOSFET (IRF7341) rizeny z MCU pres MC74HC04D, 74 jednak
posiluje rizeni, ma cca 10x takovy proud jako MCU, ale predevším zajistuje,
ze akcni cleny nejsou při resetu MCU v aktivnim stavu, v neposledni rade je
odolnejsi proti ESD a podobnym svinstvum nez samotny MCU.
Podobne reseni jsem videl i u Siemense a spinali tim vetsi vykony nez je na
servopohonu.
Prakticke zkusenosti, s pohonem Bellimo, na osciloskopu není za 74HC04 videt
nic co by stalo za zminku, na druhou stranu by asi slo z analyzi mereni ADC
v MCU zjisti zda se pohon hybe. Nicméně je to ADCu845 a temi 24ADC lze
pomalu detekovat i naladu kotelnika v naší elektrarne :-).

-----Original Message-----
From: hw-list-bounces@list.hw.cz [mailto:hw-list-bounces@list.hw.cz] On
Behalf Of RV
Sent: Wednesday, July 25, 2007 11:14 AM
To: HW-news
Subject: Je nutne nejak osetrovat i/o na MCU pripojene na vykonnovy MOSFET?

Zdravim,

vedl jsme debatu s kolegou zda neco proleza z MOSFETu na gate a nasledne
treba do MCU pri spinani treba indukcnich zatezi. Tedy, ze nejaka spicka
proleze pres kapacitu mezi G a DS a ta nasledne treba zblbne MCU.

Moc se mi nezda co by mohlo projit pres cca 1nF proti relativne tvrdemu
buzeni z MCU

--
Radek Vicek