Je nutne nejak osetrovat i/o na MCU pripojene na vykonnovy MOSFET?

Jan Waclawek wek@evona.sk
Středa Červenec 25 14:45:49 CEST 2007

> no cekal bych, ze kdyz ma ten transil neco pozrat, ze to zase nemuze byt
> uplne zanedbatelne prtave

Mno, neviem co taky transil presne zerie, ale je to suciastka ako kazda
ina, nie je samospasitelna - ma nejake datasheetom zarucovane
vlastnosti, a je viacmenej povinnostou konstruktera zabezpecit, aby
prezila vsetky mozne udalosti.

Takze bud je ten zdroj "prierazneho napatia" takeho charakteru, ze
transilom tecie prud len velmi kratku dobu (t.j. "pozratie piku") a
potom je cas na odvedenie vzniknuteho tepla; alebo je s nim v serii
nieco co ten prud obmedzi bud trvalo (odpor), alebo po urcitom case
(poistka, PTC); alebo podobne nieco paralelne co ten vykon po prvom soku
zozerie (pomalsi ale ucinnejsi ochranny prvok, napr. bleskoistka, NTC).

Takze aj ked sa "zozraty vykon" udava v kilowattoch, v skutocnosti je to
len v trvani milisekundy, t.j. je to podobne ako ked mate na rad sekund
vykon vo wattoch (co je uz takmer ako trvalo), a to zase u SMD neobvykle
nie je. Druha uvazovana velicina by mohol byt spickovy prud; u kremika
prudove hustoty mozu byt tusim v rade desiatok az stovky amperov na mm
stvorcovy, takze to tiez v tych vacsich SMD puzdrach na tu stovku A
vyjde; napokon podobne puzdra maju aj obyc. diody na jednotky amper,
ktore znasaju podobne spickove prudy.

Mimochodom, "spicky" sa daju - a maju - "zrat" aj filtrami... (LR,
ferit) :-)

wek