Baterie IBM ThinkPad T43

Jiri Prachar jiri.prachar@i.cz
Úterý Červenec 24 17:06:40 CEST 2007


http://focus.ti.com/docs/prod/folders/print/bq24100.html


Jiri Prachar napsal(a):
> jj, je to banda!
> mimochodem, texas dela i docela chytry nabijeci svaby
> maji oznaceni nejak  BQ...., tusim
> JP
>
> Pajpach napsal(a):
>   
>> Tak to by si zaslouzilo nakopat vyrobci do analnich mist okovanou botou. 
>> Kdyz do LIxx akumulatoru pustite o trochu vic nez tech 4,2V tak ji rychle 
>> odpravite. Rekneme ze jeden pokus o nabiti na 4,5V je cca 15% ztraty 
>> kapacity. Pokus o nabijeni na 5V vede po nejake chvili (podle tvrdosti 
>> zdroje) k explozi akumulatoru, a myslim, ze nechat si za pasem vybuchnout 
>> takovy polovicni granat )co se razance tyce) by asi nikdo nechtel. To by 
>> bylo velike bebicko.
>> A tem taiwancum to vubec nevadi...
>>
>>
>> ----- Original Message ----- 
>> From: "JD" <jirkonf@seznam.cz>
>> To: "HW-news" <hw-list@list.hw.cz>
>> Sent: Tuesday, July 24, 2007 1:53 PM
>> Subject: Re: Baterie IBM ThinkPad T43
>>
>>
>> Zdarvim,
>> kdyz uz ste tu zminil precizni zdroj 4,2V, tak nedavno si znamy
>> stezoval, ze se mu mp3 prehravac (se zabudovanou LiIon) nabiji nejak
>> divne, ze z PC to funguje relativne normalne, ale v aute pres dobijec do
>> zapalovani to docela hodne topi a celkove ze se mu zda, ze ta baterka de
>> velice rychle do haje. Koukali sme, jak je tam to nabijeni resene a je
>> tam USB konektor z ktereho se bere napajeni, pak jen obycejna dioda (v
>> propustnem smeru) a odpor v serii a pak uz primo LiIon accu. Takze z PC
>> (kde je 5V relativne dobre stabilizovanych) problem neni, ale ten
>> nabijec do auta dava o neco malo vic a je problem... Stejne "reseni" sem
>> videl uz i drive u nejakeho podobneho prehravace. Docela se divim, ze
>> kvuli tomu jeste nikdo nevyhorel...
>>
>> JDrozd
>>
>> Pajpach napsal(a):
>>   
>>     
>>> No ono se to ve skutecnosti vetsinou neridi kazdy clanek zvlast, jen
>>> monitoruje. Jen ve velice malo pripadech jsem videl vybijeci odpory pres 
>>> FET
>>> pomoci kterych se srovnavalo napeti (kapacita?) jednotlivych clanku. 
>>> Proste
>>> se spoleha na to, ze clanky maji naprosto stejne parametry. Ten "CIP" je
>>> opravdu jen jako kontrolni (ochranny) a informacni. Meri napeti na vstupu
>>> akupaku, napeti na jednotlivych clancich, proud z/do akupaku a z toho
>>> vypocitava kapacitu akupaku, zbyvajici dobu provozu pri stavajicim odberu,
>>> ekvivalentni pocet plnych cyklu a par dalsich malickosti. Jeste tam 
>>> obvykle
>>> byva FET s odporem pro nabijeni hluboce vybitych clanku (tzv precharge). 
>>> sam
>>> "CIP" nenabiji, pouze nabijeni ridi pres SMBUS kde nabijeci rika jestli a
>>> jak velky proud ma do aku pustit. Teprve pri jakemkoliv selhani nabijece a
>>> hrozicim poskozeni akupaku se zaktivuje vnitrni ochrana coz neni nic 
>>> jineho
>>> nez to,ze se rozepne vykonovy FET, ktery je v klidu trvale sepnuty a
>>> dovoluje proudu proudit do akupaku. Rozhodne neridi velikost proudu
>>> tekouciho do akumulatoru. pokud chcete opravdu jednoduchou nabijecku
>>> "chytrych" akupaku, presvecte se jestli vubec je akupak ochotny nechat se
>>> nabijet BEZ komunikace s nabijecem. pokud ano, udelejte si precizni zdroj
>>> napeti 4,2V +- 0,05V (x pocet clanku) s omezenim proudu (typicky 0,5 - 
>>> 1C).
>>> To je v podstate nabijec LI-xx clanku.
>>>
>>> Pajpach
>>>     
>>>       
>> _______________________________________________
>> HW-list mailing list  -  sponsored by www.HW.cz
>> Hw-list@list.hw.cz
>> http://list.hw.cz/mailman/listinfo/hw-list
>>
>> _______________________________________________
>> HW-list mailing list  -  sponsored by www.HW.cz
>> Hw-list@list.hw.cz
>> http://list.hw.cz/mailman/listinfo/hw-list
>>   
>>     
> _______________________________________________
> HW-list mailing list  -  sponsored by www.HW.cz
> Hw-list@list.hw.cz
> http://list.hw.cz/mailman/listinfo/hw-list
>   



Další informace o konferenci Hw-list