Baterie IBM ThinkPad T43

Pajpach pajpach@katedrala.net
Úterý Červenec 24 14:14:53 CEST 2007

Tak to by si zaslouzilo nakopat vyrobci do analnich mist okovanou botou.
Kdyz do LIxx akumulatoru pustite o trochu vic nez tech 4,2V tak ji rychle
odpravite. Rekneme ze jeden pokus o nabiti na 4,5V je cca 15% ztraty
kapacity. Pokus o nabijeni na 5V vede po nejake chvili (podle tvrdosti
zdroje) k explozi akumulatoru, a myslim, ze nechat si za pasem vybuchnout
takovy polovicni granat )co se razance tyce) by asi nikdo nechtel. To by
bylo velike bebicko.
A tem taiwancum to vubec nevadi...

----- Original Message -----
From: "JD" <jirkonf@seznam.cz>
To: "HW-news" <hw-list@list.hw.cz>
Sent: Tuesday, July 24, 2007 1:53 PM
Subject: Re: Baterie IBM ThinkPad T43

Zdarvim,
kdyz uz ste tu zminil precizni zdroj 4,2V, tak nedavno si znamy
stezoval, ze se mu mp3 prehravac (se zabudovanou LiIon) nabiji nejak
divne, ze z PC to funguje relativne normalne, ale v aute pres dobijec do
zapalovani to docela hodne topi a celkove ze se mu zda, ze ta baterka de
velice rychle do haje. Koukali sme, jak je tam to nabijeni resene a je
tam USB konektor z ktereho se bere napajeni, pak jen obycejna dioda (v
propustnem smeru) a odpor v serii a pak uz primo LiIon accu. Takze z PC
(kde je 5V relativne dobre stabilizovanych) problem neni, ale ten
nabijec do auta dava o neco malo vic a je problem... Stejne "reseni" sem
videl uz i drive u nejakeho podobneho prehravace. Docela se divim, ze
kvuli tomu jeste nikdo nevyhorel...

JDrozd