Piatok: Ja nemam rad PIC, ale PIC ma rad mna... :-)

Jiri Bezstarosti jiri@bezstarosti.cz
Úterý Červenec 24 12:05:17 CEST 2007

Zdravim.

Tak jsem si to panove precetl a musim rict, ze co tady chybi je to, ze
na kazdou aplikaci (nebo typ aplikace) se hodi nejlepe neco jineho.

Jsou aplikce, kde do osminoheho PIC nacpete jen 100 instrukci a
spotrebujete mozna ani ne 10 bajtu pameti (mysleno pameti pro data, ne
ovladani periferii atp.) a aplikace bude mit vuci zadani vylozene
kralovske vlastnosti.

Na druhou stranu jsou aplikace, kde Vam bude i z dnesniho pohledu
nabouchane PC male ;).

Tohle ale snad vsichni vime. Takze vysledkem je, ze bud se specializuji
na aplikace, ktere mohu delat na tom co umim nejlepe a vsechno delam na
tom jednom typu MCU (a nebo rade) a nebo musim "umet" nekolik typu. Tim,
ze budu umet x51, PIC a AVR, tim si zrovna moc nepomohu - vyjde to
vsechno (plus minus, tohle ted neresim) na stejno a znalosti toho vseho
si sice mohu usetrit par kacek (pro vice kusu i peknych par kacek), ale
moc mne to nikam neposouva.

Naproti tomu jsou dnes za solidni ceny i 32b MCU se spoustou pameti,
nebo dokonce se sbernici k primemu pripojeni SDRAM, kde s psanim v C (a
to zadarmo) mit problemy nebudete a problemy s velikosti RAM se
posouvaji uplne jinam ;). Samotnemu mi neco takoveho v repertoaru
chybelo, takze jsem nakoupil (mimo jine) AT91SAM7S256, postavil si kit
dle svych predstav a ucim se. Tohle ma 256kB FLASH a 64kB SRAM. Je to
proste tam, kam uz s PIC nedosahnu a nebo "za velkych obeti".

Chtel jsem rici, ze kdyz potrebuji vice SRAM, nebudu brecet ze ji PIC
nema, ale sahnu po MCU, ktery ji ma. Zrovna tak kdyz budu chtit psat v
C, nebudu hledat jak by to slo s MCU pro ktery moc moznosti nemam, ale
vyberu si takovy, pro ktery C existuje, abych tak rekl jaksi od prirody
a nebudu se pokouset znasilnovat neco, pro co to jde jen za cenu toho,
ze se ze mne stane masochista ;). No a pidi aplikaci hodim v ASM do MCU
za dvacku a o C nebudu ani premyslet - mam to napsane rychleji, nez
stihnu zvolit kompilator ;))).

Je to vsechno o vyberu vhodneho MCU pro konkretni aplikaci, ale take pro
styl prace toho, kdo tu aplikaci dela.

--
Jiri Bezstarosti
siliconbrain