Barva VN vyboje v atmosfere :-)

RV vicek.radek@cpost.cz
Pondělí Červenec 23 13:24:32 CEST 2007

Hmmm to verim, ze to bylo na vymenu spodku

Nicmene ty casy hrozne klamou. V patek kdyz jsme to sel fotit jsem si
rikal, ze ty blesky trvaji hodne dlouho a ze to stihnu cvaknout. :-)))

Ani nahodou.

Nakonec jsem nastavil 8s cas zaverky a mackal jeden snimek za druhym.

Radek Vicek

Cihak@dkv.lbc.cd.cz napsal(a):
> Někdo tu napsal, že blesk trvá milisekundy. Dovolil bych si oponovat. Jednou praštilo asi 40m ode mě a měl jsem tedy dobrou možnost celý děj sledovat. Celé to začalo tím, že se ve vzduchu objevilo jakési "napětí". Nevím jak to popsat - takový vzláštní pocit - vlasy se nám zježily, šary zelektrizovaly, všechno utichlo prostě cítili jsme, že se něco děje. Statika ? Pak se v místě úderu objevila korona. Nevím jak to popsat. Kruh nebo závěs modrofialového světla - možná jako polární záře v malém. Ta korona postupně utvořila jakýsi kužel (pokud jste někdy viděli rozhlednu na Ještědu tak takový tvar to mělo) a z toho vylétl slabý blesk nahoru. Teda slabý... Už v té chvíli jsme měli v kalhotech :-). A vzápětí následoval obrovský blesk z oblohy dolů. Rána jak hrom, neviděli jsme, neslyšeli jsme. Tipoval bych, že průměr toho druhého blesku byl cca 30cm - 0,5m. Zda byly v místě úderu (holá louka) nějaké zjevné znaky nevím. Potřebovali jsme přebalit :-)). Rozhodně jsme neměli chuť jí
t se tam podívat. Místem do kterého udeřilo jsme procházeli asi 20s předtím... Všichni jsme to kromě šoku přežili bez ztráty kytičky. Bylo to před mnoha lety na školním výletě.