Piatok: LHC Sector 7-8 powered up

Jan Waclawek wek@evona.sk
Pondělí Červenec 23 08:46:34 CEST 2007

balu@home wrote:
> zle som sa vyjadril, to su vsetko testy s prislusnym prudom. Na rozdiel
> od magnetov pre magneticku rezonanciu s fixnym polom tieto nase musia
> menit intenzitu pola (a tym aj prud) podla energie prave cirkulujucich
> castic. Cim je energia vyssia (ich "rychlost", resp. vhodnejsie moment)
> tym silnejsie pole treba aby obiehali po drahe s rovnakym priemerom.
> Ak si dobre pamatam tak z nuly na 8.5T sa dostanu za nejaku pol hodinku.
> Limitacia rychlosti narastu je indukovane napatie na cievke a vykon
> ktory treba na vytvorenie magnetickeho pola. Na cely ring treba prikon
> [...]

Hm, a to sa teda priebezne aj urychluje, aby energia castic sedela stale
s magnetmi, ze? Ako sa to cele docerta riadi, je tam spatna (špatná
spätná :-) ) vazba - nieco v zmysle ked cast luca leti mimo (zvysi sa
hodnota zo snimaca "luc mimo") tak sa prida na magnetoch?

Druha zakerna otazka, co sa robi, ked sa ma znizit pole magnetov -
vykuri sa to niekam von, alebo cakate kym pojde okolo to TGV a natlacite
to do neho?

wek