Chci "videt" na 6 GHz (10) jaky merak poridit?

zoodiskus@vol.cz zoodiskus@vol.cz
Neděle Červenec 22 23:58:19 CEST 2007

Na uvod, amaterske radio jsem cetl jiz jako maly, ale stranky s fotkami
fousatych radioamateru jsem preskakoval.
Pozdeji jsem se parkrat pokousel proniknout do taju VF techniky, ale
kdyz jsem otevrel nejakou knihu tak bud byla "nesmyslne" slozitych vzorcu.
Napriklad u anteny jsem jeste pochopil vyzarovaci diagram, ale takove
ty kruhove maluvky s nejakou zahadnou krivkou  mi czela unikaji.

Nedavno se tu hovorilo o mereni vlhkosti pudy, docela me zaujalo, ze
lze levne postavit obvod, ktery dokaze vygenerovat GHz puls a zmerit
za jak dlouho tento proleze hlinou. Nemam moc predstavu ani jak vygenerovat
ani jak zmerit dobu trvani pulsu, ale to bych i nekde nastudoval, problem
je, ze nejenom nemam vybaveni, kterym bych mohl promerit takovy obvod,
ale ani netusim jakymi pristroji na to jit, teda krome DPO s prislusnou
rychlosti a "silenou" cenou.

Tak asi tak, zajem mam, ale chybi studijni materialy, idelalne v cestine
a pak mam dojem, ze to neni zrovna oblast pro amatery, viz ceny pristroju.
Na druhou stranu si pamatuji, ze nekteri fousaci z toho amara staveli
neskutecne plechove vlnovody a byli schopni postavit neco co na par
metru dokazalo komunikovat na x GHz a nemeli nez multimetr. Tak to musi
nejak jit :-)

Omlouvam se za delsi prispevek , vlastne ani nevim o cem

>Power meter je merac vykonu a ako taky je vam na nic. V spojeni so sweep
>
>generatorom dostanete nieco co v nasich krajoch volaju wobbler (je to

spravne napisane?). Generator generuje a power meter meria kolko signalu

preliezlo. Dostanete len skalarne meranie. Pri priamom zapojeni
generator na vstup, power meter na vystup viete merat prenost.
Spolu so smerovou odbocnicou viete merat aj modul vstupnej impedancie

(odtial PSV) napr. anteny alebo zosilnovaca.
Ak chcete nieco rozobrat hlbsie pytajte sa :-)
b.