mrtvy brouk

Vlada Andel vaelektronik@vaelektronik.cz
Neděle Červenec 22 08:38:23 CEST 2007

Nojo, technika je už trochu jinde, než co jsem se učil ve škole. Při výrobě
integráčů v Tesle Rožnov před 30 lety se jim (statisticky) zdaleka tolik
nedařilo a nejen u integráčů, ale i u tranzistorů. Smeťáky okolo města byly
plné těch trochu fungujících a místní bastlíři to tam neustále prohrabávali.
Kamarád chodil na rožnovskou průmyslovku a měl třeba krabici od bot plnou
germaniových tranzistorů. Pěkně jim střílely čepičky když jsme je strkali do
zásuvky :-)) Taky měli příkaz to před vyhozením drtit, takže jsem měl hrst
tranzistorů OC170 s trochu pomačkanýma čepičkama. Ve škole nám říkali že
zmetkovitost bývá okolo 20 - 50% Tak to dneska musí být o dost lepší, když
si to dovolí dělat i bez testování.
Anděl

----- Original Message -----
From: "Tomáš Tomáš" <tom.tore@seznam.cz>
To: <hw-list@list.hw.cz>
Sent: Sunday, July 22, 2007 1:25 AM
Subject: mrtvy brouk

Na spodku se pise, ze to je z Thajska.

Pokud jde o testovani , tak je to asi tak, ze i testovani neco stoji u
nekterych IC je dokonce testovani nejdrazsi vyrobni polozkou a tak se
vsadim, ze si lze vyrobu IC objednat i bez testovani. Statisticky to nemusi
byt spatne rozhodnuti.

Chybejici chip v pouzdru je trochu neco jineho, ale pri spravne souhre
okolnosti muze ocividne dojit i k tomu.

stala  se mi taková věc - před lety jsem si nechal dovézt od již
neexistující firmy Temic integráče do DCF přijímačů.
http://www.vaelektronik.cz/fotky/brouk.jpg
Byl to dovoz z Číny, prý tam mají zásoby a po skončení výroby s tím
kšeftují. Podle spodku je to vyrobeno na Taiwanu. Teď jsem našel tři "úplně
mrtvé brouky" což mi bylo podezřelé. Nebral žádný proud, ne žádném vývodu
nebylo napětí. Jeden jsem odbrousil.
http://www.vaelektronik.cz/fotky/mrtvybrouk.jpg
Nebyl tam čip, dobrousil jsem se z vrchu přímo na nosnou destičku.
Předpokládal jsem že všechny vyrobené integráče se měří a třídí. Nebo snad
ne ???

Anděl