[OT] pripojeni sprchove kabiny

Jaroslav Buchta buchta@compelson.cz
Čtvrtek Červenec 19 13:13:41 CEST 2007

Tak mi to nedalo a krabicku s trafem jsem rozebral - vysledek predcil ma
ocekavani :-( http://home.tiscali.cz/home_jb/Trafo/ Nevim, v navodu
nejaka funkce elektrosoku nebo aspon elektrolecby zminena neni, ale
jestli tohle je bezp. Trafo? Trafo ma 2 sekce, ale nijak zalite neni a
draty se sitovym a bezpecnym napetim se nejak volne mijeji a IMHO ani
neni vylouceno, ze se budou dotykat pajenych mist...
Jak to vidite? Mam to vubec pouzit, nebo kde sehnat neco bezpecnejsiho?
Pomohlo by aspon zafixovat ty vodice treba silikonem? Trafo bude v
suchem prostoru na pude, pokud to nekdo dava nad kabinu, nebo dokonce
dolu na vanicku, kde bude asi dost mokro, tak nazdar. Hermeticke to
neni, dole je zebrovani, asi aby mohla odtekat voda - osvedcene tesneni
dirou :-)

-----Original Message-----
From: Brandejs Petr [mailto:brandejs@orlik.cz]
Sent: Tuesday, July 17, 2007 10:25 AM
To: Buchta Jaroslav; Hw-list@list.hw.cz
Subject: RE: [OT] pripojeni sprchove kabiny

Těch 12V + PE dolů do koupelny by bylo OK. Pokud je el. zař. nad
sádrokartonovým podhledem, je to v poho (musí být zajištěno dostatečné
chlazení, aby nebylo překročeno
dovolené oteplení trafa - když jsou v podhledu bodovky; ať již 12V nebo
230 V, bývá tam
celkem teplo :-) Jediný háček je v tom, že při tomto řešení musí trafo
splňovat podmínky
SELV (bezp. trafo dle ČSN 351330 nebo VDE 0551 / EN 60742, ČSN EN
61558); t.j. měl by
na něm být graf. symbol viz příloha. Že je tam vidlice pro tř. I je taky
nějaké divné; tyhle trafa se dělají jako tř. II (trafa k bazénům na
filtraci apod). Jedině, že by tak měli připojenou kostru trafa na PE
vodič pro to pospojení. Ale na PE vodič  N E S M Í  být připojen ani
jeden pól sekundáru. Taky musíte dodržet průřez
dopl. pospojování ("....u trafa je vyvedeny z/z vodic s ockem, sroubkem
a vejirovou
podložkou....") a připojit to tak, aby to odpovídalo specifikaci "místa
pro připojení ochr. vodiče", t.j. min. nesmí to být konstrukční spoj a
musí být zabráněno oxidaci (FeZn šroub, matice a pozink. nejlépe
vějířové podložky).

P.B.