"vypalene" lcd ???

Slavomir Tomascik hw_tomascik@credit.t-com.sk
Úterý Červenec 17 14:31:35 CEST 2007

zdravim,

   to bude bezny jav. Ja mam napr. LCD od Samsung 205BW, a tam je to
priamo v navode popisane (bezny TFT LCD stolovy) - volaju to retencia
obrazu - stiahnite manual z ich stranky. Urcite som to videl v neakom
how-to aj u vyrobcov (tusim to bolo od NEC-u), ale mommentalne to
bohuzial neviem najst. Tak aspon citacia z manualu k 205BW:
"
Ak LCD panel funguje za bežných podmienok, retencia obrazu sa nemusí
objaviť.
Bežné podmienky vymedzujeme ako neustále sa meniace obrazy. Ak LCD
funguje po
dlhú dobu s nehybným zobrazením (viac ako 12 hodín), medzi
elektródami, ktoré
pôsobia na tekutý kryštál v pixeli, sa môže vytvoriť nepatrný rozdiel
v napätí. Rozdiel v
napätí medzi elektródami sa v priebehu času zvyšuje, čo spôsobuje
ohýbanie tekutého
kryštálu. Ak k tomu dôjde, možno aj po zmene zobrazenia naďalej vidieť
predchádzajúci obraz.
Tomuto sa zabráni tak, že sa nahromadený rozdiel v napätí musí znížiť.
"

S.T.