Re: C

Tomáš Tomáš tom.tore@seznam.cz
Úterý Červenec 17 13:40:40 CEST 2007

Sam nepritel "Packalu" nechci rozpoutavat boj Pascalistu a Ceckaru, ale nemohu nezminit, ze Delphi potazmo vyvojova divize Borlandu je defakto mrtva zalezitost a nejsem si jist jak dalece ma cenu se dnes poustet  do Delphi.

Pokud jde o vyvoj pro Windows jako takove vidim dnes jedinou cestu a to .NET aplikace a VisualStudio od MS. Myslim, ze platforma .NET se MS povedla a neni nic co by ji dokazalo realne na Win32 konkurovat. Zdanlive lze pouzivat starsi verze Delphi, ale nezapominejme, ze 64bitu klepe na dvere a tam strarsi verze nemaji co nabidnout. Typickou ukazkou je vsem znamy TotalCommander,ktery je napsan v Delphi a autor ma obrovsky problem s Windows Vista a jeji 64bit verzi, kde diky neexistenci 64 compilatoru a komponent neni schopen prolomit omezeni WOW 64. Naproti tomu cesky Servant Samamander , ktery je pasan v C++ a MS Studiu 2003 vyzaduje jedine a to prevedeni projektu pod Visual Studio 2005 a preklad pro x64.

Pro extremni programovani x86 bych zvazil compilator od Intelu, ktery produje lepsi kod nez compilator MS
Situlace dosla tak daleko, ze Windows najdete i v osciloskopu a desim se chvile kdy budou i v automaticke pracce :-)

Hmmm, zajimave - protoze budu ted preinstalovavat doma PC resim co si tam dam - mam sice koupeny VB 6.0, ale mam pro Pascal slabost a libil by se mi vic.

Kdyz jsem se ptal kolegy co tady v Delphi dela tak rikal, ze problem je, ze v tech free verzich nelze pridavat nejake typy komponentu - myslim s priponou DCF nebotaknejak - nesleduji to tak nevim presne. Az prijde tak se ho zeptam. Nevite jake jsou tam teda omezeni?

Navic ten registracni web Borlandu je des a utrpeni - kdyz jsme pred rokem kupovali ostre Delphi do prace tak to bylo utrpeni nejakym zpusobem to vubec zaregistrovat.

Radek Vicek