RE: Čištění zbraní

Pavel Novotný novotny.pp@atlas.cz
Úterý Červenec 17 10:27:16 CEST 2007

Sam olovem nestrilim, ale co jsem tak cetl tak Eddi Harris pouzsiva na
cister svého revolveru Ruger Redhawk
Tento postup:
Olovo odstraňuje roztokem lékárenského peroxidu vodíku (známý kysličník) a
octa. Rotok namíchá v poměru 1 : 1 zašpuntuje hlaveň a roztok do hlavně
nalije. Asi po 5 až 10 minutách vše vyleje a hlaveň důkladně propláchne pod
tekoucí vodou. Většinou stačí udělat tuto operaci jen jednou, při velkém
nánosu 2x. Roztok je netoxický . Při tomto způsobu ošetření není nutné
používat žádné drsné metody.

Cesti konzervativci pouzivaji co nejkoncentrovanejsi peroxid 30% a pak
mosaznou stetku, coz osobne doporucuji
Cesti extremiste pouzivaji koncentrovanou HNO3, ale to moc nedoporucuji pac
redena HNO3 rozpousti i zelezo.
Další moznosti je cistici strela od Lybry, je to mosazny valecek , s
drazkami, který při vystrelu seškrábne to nejvetsi svinstvo, ale i proti
tomuto naboji existuje docela velka opozice.

-----Original Message-----
From: hw-list-bounces@list.hw.cz [mailto:hw-list-bounces@list.hw.cz] On
Behalf Of Aleš Filip
Sent: Tuesday, July 17, 2007 9:36 AM
To: hw-list@list.hw.cz
Subject: OT: Čištění zbraní

Dobrý den,

  Je tady trochu mrtvo, tak si dovolím malý OT. Vím, že je tady pár
  lidí, kteří také střílí, a pár chemiků, tak třeba někdo poradí.
  Chtěl bych se zeptat, jestli nevíte o nějakém přípravku, který by
  byl schopen v hlavni koltu rozpustit zasekané olovo. Zkoušel jsem
  pár přípravků na čištění zbraní, ale stejně jsem musel hlaveň
  vždycky protáhnout mosazným kartáčkem. Prý ale existuje "něco", co
  stačí do hlavně nastříkat a vytřít, a olovo je pryč.

--
Aleš Filip