[OT] pripojeni sprchove kabiny

Brandejs Petr brandejs@orlik.cz
Úterý Červenec 17 10:25:22 CEST 2007

Těch 12V + PE dolů do koupelny by bylo OK. Pokud je el. zař. nad sádrokartonovým
podhledem, je to v poho (musí být zajištěno dostatečné chlazení, aby nebylo překročeno
dovolené oteplení trafa - když jsou v podhledu bodovky; ať již 12V nebo 230 V, bývá tam
celkem teplo :-) Jediný háček je v tom, že při tomto řešení musí trafo splňovat podmínky
SELV (bezp. trafo dle ČSN 351330 nebo VDE 0551 / EN 60742, ČSN EN 61558); t.j. měl by
na něm být graf. symbol viz příloha. Že je tam vidlice pro tř. I je taky nějaké divné;
tyhle trafa se dělají jako tř. II (trafa k bazénům na filtraci apod). Jedině, že by tak měli připojenou kostru trafa na PE vodič pro to pospojení.
Ale na PE vodič  N E S M Í  být připojen ani jeden pól sekundáru. Taky musíte dodržet průřez
dopl. pospojování ("....u trafa je vyvedeny z/z vodic s ockem, sroubkem a vejirovou
podložkou....") a připojit to tak, aby to odpovídalo specifikaci "místa pro připojení ochr. vodiče", t.j. min. nesmí to být konstrukční spoj a musí být zabráněno oxidaci (FeZn šroub,
matice a pozink. nejlépe vějířové podložky).

P.B.

-----Original Message-----
From: buchta@compelson.cz [mailto:buchta@compelson.cz]
Sent: Tuesday, July 17, 2007 9:27 AM
To: "'Brandejs Petr'" <brandejs@orlik.cz>
Subject: RE: [OT] pripojeni sprchove kabiny

Trafo ma vidlici s kolikem, a u trafa je vyvedeny z/z vodic s ockem,
sroubkem a vejirovou podlozkou - evidentne pro uzemneni konstrukce.
Tak vytahnu nad strop (koupelny, ne kabiny) I extra zemnici vodic a
pripojim ho na zemnici vodic od vany, ktery na pude taky tusim vede.
Musi byt na to nejaka spec. svorka? Kdyz tak jaka? Z pudy povedu jen 12V
a zemnici vodic od trafa necham byt (ten co se mel pripojit na
konstrukci). Bude to OK?