Re: Elektronicka stavebnice (drive: Nabídka drátku )

Snail Instruments snail@snailinstruments.com
Čtvrtek Červenec 12 17:20:06 CEST 2007

>Mno, mne ten web dost smrdi vyprchanym nadsenim, najma ked vidim
>posledne "prispevky" do diskusneho fora...

Jo, vsimnul jsem si, zrejme nejaky robot jim prispel odkazama :-)

Co vidim jako zasadni minus Mlabu, ze i kdyby si nekdo chtel takovou
stavebnici poridit, musi si ty moduly vlastne sam vyrobit, vcetne
plosneho spoje. Pritom by stacilo tak malo - nechat vyrobit profi
desky s maskou a potiskem, pri deseti-dvaceti kusech bude cena
srovnatelna s cenou fotokuprexu a nemusim se s nicim patlat. A kdyz
se system rozsiri, bude vetsi sance, ze sem tam nekdo udela novy
modul... Pripadne udelat jeste dalsi krok - nakoupit hromadne
soucastky. A jeste jeden - desky osadit a posledni - zpracovat mozne
experimenty. Ono to mozna nevypada, ale je to dost prace.

>Len tym vsetkym chcem povedat, ze sa vzdy da zacat znova a z ineho konca.

Ja bych dokonce rekl, ze muzeme ten jejich system motherboard+moduly
okopirovat (ale budeme rikat, ze jsme se inspirovali). Tezko muze mit
nekdo patent na deravou desku a distancni sloupky. Jedine, co nesmime
pouzit jsou dokumenty publikovane na tom webu. Udelal bych ovsem
jednu malou, ale dulezitou zmenu - ten rast der bych zmenil na 10mm
(misto puvodnich 0.4").

>Hum, to akoze sa s tym hravate Vy, alebo "pro vlastni potrebu" treba
>citat ako "pre deti v mojom okoli"?

No jedno dite mi vyrostlo, nez jsem stacil stavebnici dokoncit.
Respektive pak jsem koupil nepajive pole a neco jsme postavili na
nem, pak si nakreslila par plosnaku, ale v podstate elektronika ji
nejak hluboce nezaujala. Tak snad dalsi dite az doroste.

J. Hanzal