RE: Synchronizátor blesku

Dusan Dolezal duffa@inmail.cz
Čtvrtek Červenec 12 16:21:54 CEST 2007

Jasne, ale tohle nesouvisi s digitalem, ono koneckoncu Canon mel E-TTL uz u
analogu ale mohl jste si zvolit jestli chcete E-TTL nebo klasicke A-TTL
(doufam ze ty zkratky mam spravne, nejsem canonak). Jenomze u tech digitalu
tahle volba neni a stare blesky proto nejde pouzit.

Abych ale vyrobcum nekrivdil, je pravda ze to jestli se nepletu svorne tvrdi
uplne vsichni, pritom treba u skel minimalne Nikon a Pentax maji docela
slusnou kompatibilitu az po MF skla, takze by clovek ocekaval ze se budou
snazit zachovat kompatibilitu i u blesku. A taky jsem kdysi nekde zaslechl,
ze snad u nejake DSLR od Nikonu jde predblesky vypnout a vynutit klasicke
TTL, ale vysledky jsou pry opravdu dost nevyzpytatelne, ale tohle uz je JPP,
takze nevim. Mozna na tom lesklem senzoru nakonec neco bude, ale kdyz clovek
vidi co jsou schopni v marketingu vymyslet, tak jim neveri ani nos mezi
ocima... :-))

Dusan Dolezal

> Není to jen kvůli věšení bulíků na nos, ale má to význam pokud potřebujete
uzamknout expozici ve složitých > > > podmínkách. Při stisknutí tlačítka
uzamčení se provede předblesk, pak můžete změnit kompozici a vlastní snímek
> je již exponovaný správně.

> Druhý důvod je možnost použití zónového měžení s preferencí zaostřovacích
bodů - při snímání odraženého světla > od filmu/CCD měříte jen integrál
všeho, nikoliv jednotlivé body. Jedině že by měli snímání odraženého světla
od > míst kam se promítají zaostřovací body, ale silně o tom pochybuji, je
to zbytečné zdvojení čidel. S předbleskem > se použije standardní
vyhodnocování, pouze s malou korekcí na menší intenzitu předblesku.